Den kreativa processen....

...Ja, den lever sitt alldeles egna liv...

Mitt mission idag när jag var pigg i arla morgonstund,
var att börja röja för att måla väggar och göra fint,
började ganska bra....

Men när jag åt lunch och satte mig för att vila så tittade mina
akvarellpennor på mig vid köksbordet, och den påbörjade Donnan,
som jag tidigare trodde skulle bli Marie Antoinette, skrek åt mig...
...MÅLA MIG...NU!

Men jag ska ju fortsätta min påbörjade plan att måla om...?

Pennorna tog mig i besittning, så jag hade inget val.
Donnan började leva sitt eget liv, helt emot min egen plan i hjärnan.
För hjärnan kopplas snabbt bort till förmån för vad hjärtat vill.

Jag bestämmer inte med förnuftet,
Donnan lever sitt eget liv,
jag tänker inte,
jag gör inte vad JAG behöver göra,
det är mitt undermedvetna som skriker....SKAPA!!!.

Så Marie Antoinette bleknade bort,
när Donnan själv fick bestämma,
över pennornas drag....

Så...AVATAR tog över med all sin KRAFT till LIVET och KÄRLEKEN!

Mina Donnor bestämmer själva över sina liv, och det hedrar jag dom för!




Ska fortsätta röja nu, nu är det MIN hjärna som bestämmer,
när du gjort dig hörd min kära AVATAR!

Kommentarer :

#1: carolin

Anne!

Åh va fin den blev.....gillar särskilt ögonen,så vackra,så uttrycksfulla....

Fin.

mvh/carolin.

skriven
#2: Hanna

Vacker den blev!

skriven
#3: Siv

Fortsätt så! Låt hjärtat bestämma... det finns alltid tid för att måla om. Det viktigaste är att trivas med livet och om du mår bättre av att måla dina madonnor (fina) så gör det! Om du inte känner för att städa, så strunta i det. Du vet väl att dammtussarna under sängen är änglarnas tofflor, så stör dem inte! Lycka till i fortsättningen. / Siv

skriven
#4: Karro

Superläcker Anne. Förstår att den ville bli gjord, Donnan.

Kram

skriven
#5: Marie

Så vacker din målning blev, att måla för mig är att få uttryck för mina känslor och det jag bär med mig inombords, att få måla är att slappna av, att glömma allt för en stund...jag får vara i min egen lilla värld för en liten stund och glömma allt runtomkring.....kramar till dig..du är underbar och stark...

skriven
#6: Maja

"Avatar (sanskrit: avatāra = "nedstigande") är ett begrepp i indisk mytologi för ett gudaväsens inkarnation i människo- eller djurgestalt för att motverka det onda i världen"



Vacker!

skriven
#7: Tina

Men gud vilken vacker och berörande målning. Jag blev helt tagen och sitter bara o stirrar på den och ser olika "meddelanden".



Håll liv i din konstnärliga målande ådra



Höstkramar

skriven
#8: Mariella

Härlig bild! :)

skriven

Kommentera inlägget här :