Sommarens äventyr, Dalhalla here we come, 110723, del 2

Då var jag här igen! Det händer så fantastiskt mycket och jag har verkligen
njutit av varje stund, varje dag, och solen har varit med oss hela tiden. (nästan)

Idag var min första jobbdag efter semestern och det är dags att landa i
vardagens rutiner, vilket är ganska skönt efter "backpackerlivet"...hihi...

Allt är ett enda stort härligt BLURR, för jag har svårt att sortera allt som hänt,
men en liten del kommer jag att skriva om eftersom jag är så oerhört tacksam,
över att få leva och uppleva, känna, dofta, höra, vara med i ett sammanhang.
Allt man kan göra i vårt fantastiska land.
Goda vänner och familj och gemenskap i kärlek är allt man behöver....

Efter Köpenhamn åkte vi hemåt för att packa om och vara med om ett
"once-in-a-liftime-event"...

Åkte upp till Rättvik den 22 juli med en kär vän och där installerade vi oss på
ett mysigt bed&breakfast före den stora dagen då vi skulle sjunga i Dalhalla.


Man behöver en paus på vägen  efter några timmars körning...


Måste ju ha en anledning att ta på mig mina fina stövlar,
skyller på fästingfobi, för vi lyckades missa regnet...

Den 23:e juli var då dagen inne. En Soul & Gospelkonsert där vi var över 400
körsångare där vi sjöng med Triple&Touch, La Gaylia Frazier, Örebro Gospel och
Samuel Ljungbladh. En projektkör som var samlade från många olika ställen i Sverige.
Kl. 10,00 rep i kyrkan...


400 pers i Rättviks kyrka övar tillsammans för första gången. Vi övade
hemma åxå med filer vi fick av Anki o Magnus Spångberg som ledde oss.

Massakern i Norge hade hänt några timmar tidigare och vi fick ett fint
minnestal av Magnus, alla grät och sjöng Amazing Grace
tillsammans.


Vi var ca 20 pers från Trollhättan. Pratar med Maddes klasskompis
från musikgymnasiet i en fikapaus.



Siljans strand är så vacker, regnet hängde i luften och vi undrade
hur kvällen skulle sluta, ösregn med regnkåpor eller uppehåll?



På väg ner till den häftigaste scenen jag någonsin sett, Dalhalla!


Några timmar före...


I väntan på genrepet...


Spänningen stiger, alla upp på scen för genrep...pirr i magen.


Det sprack upp och blev sol, varmt och ljuvligt hela kvällen!


Mycket väntan blir det...


Nu kör vi!...3 timmars konsert o här sjunger vi med LaGaylia.


Här är vi med alla artister och sjunger i glädje och eftertanke.
En mycket känslosam och speciell, fin kväll...

Och här kommer då ett smakprov på alla de låtar vi sjöng...
höj volymen och NJUT....det gjorde vi i ren KÄRLEK!!


TOTAL PRAISE...



Helt UPPFYLLD av en av mina livs upplevelser körde vi hem i natten.
Jag var så lyckorusig, så jag kunde ha kört till Kina av ren lycka!
För på söndagen väntade Roxette i Göteborg som min käre vän skulle på.
Tack finaste för att jag fick uppleva detta med dig!!!



Bye, bye Dalhalla för denna gång....

Forsättning följer på mina sommaräventyr...vilken dag som helst...


Kommentera inlägget här :