Dan före dan före dopparedan...

Tänker inte skriva mer idag än att önska alla en riktigt GOD JUL !
Återkommer efter helgen som ju är väldigt kort i år.

Njut av ledighet och umgänge med nära & kära, det ska jag göra.
Kram på er alla underbara som följer mig.     





"Mänskobarn, vet att du ibland kan känna vilsenhet
När du står på jorden i din litenhet
Och ovanför på himlen blundar stjärnorna

Mänskobarn, vägen kanske känns som en oändlighet
Som den bara leder bort i ovisshet
Men ljuset bor i natten och i skuggorna

Du är älskad där du går
Någon ser, någon tar, din hand
Någon följer dina spår
Leder dig hela vägen fram
Du är alltid älskad, där du går

Mänskobarn, när din natt är mörkast har den redan vänt
Följ din väg i ljuset som ditt hjärta tänt
Och ovanför på himlen lyser stjärnorna

För du är älskad där du går
Någon ser, någon tar, din hand
Någon följer dina spår
Leder dig hela vägen fram
Du är alltid älskad, där du går

Du är älskad där du går
Någon hör, någon rör, din själ
Det finns någon som förstår
Allt du gör, någon vill dig väl
Du är alltid älskad, där du går"

God jul!



Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

En rikitgt God Jul till dig också!!!!

Kram/Elisabet

skriven
#2: Irene

En riktig riktig God Jul önskar jag dej

O sen vill jag samtidigt önska dej Ett Riktigt

Gott Nytt År

För det är du verkligen värld efter allt du fått vara med om.

Kram på dej

Irene

skriven
#3: Ida J

Vill önska dig och de dina en härlig och avkopplande jul, Anne-vännen! Önskar också att du/ni får ett alldeles underbart nyårsfirande! <3 En "nyårsönskning" från min sida kommer att vara att jag hoppas få träffa dig liiiite oftare - saknar dig! Vi hörs! Störstaste kramen från Vara-slätta

skriven
#4: Linna

God Jul på dig med!! ♥

skriven
#5: Catharina

Önskar dig en skön och härlig jul! Jag hoppas att nästa år blir året då sjukdomen jagas ut ur i din kropp för att aldrig återkomma.

Kram,

Catharina

skriven
#6: Marika

God jul och gott nytt år till dig med Anne!

skriven
#7: Ulle

Den dikten rörde ända inne vid hjärteroten...

God Jul.

skriven
#8: Karin

Vilken underbar text. Jag vill önska dig en riktigt God Jul med mycket kärlek och värme.

Kram från Karin i Uppsala

skriven
#9: Jessica

Hej Anne!



Såg din kommentar på min blogg och hittade hit. Vilken underbar inställning du har! Det finns många människor före dig som har börjat samma resa. Här kan du läsa om några andra människor som blivit hjälpta genom kostomläggning. Tjejen som skapat sidan har själv haft bröstcancer och hon äter inga mejeriprodukter längre =) http://www.frisk.n.nu/

En film som jag varmt kan rekommendera är Forks over knives. http://www.forksoverknives.com/ Den är skapad av onkologer, kardiologer och forskare som har tröttnat på att man bara fokuserar på att dämpa/hålla undan symptom när det gäller cancer och hjärtsjukdomar. Det vi äter påverkar oss enormt mycket. Ett sista tips är att få inspiration från The Wellness Warrior, en ung australiensiska som, när läkarna villa amputera hennes arm på grund av cancer, valde en annan väg. Om inte annat kan du bli inspirerad av hennes recept! http://www.thewellnesswarrior.com.au/

Mycket kärlek till dig!

Jessica

skriven
#10: Anna

Har följt både dig och Madde länge, läste nu dina inlägg och ser kampen du har framför dig men som du kommer vinna, igen! God Jul!

skriven
#11: Kia (ängeln Simons mamma)

TACK för kortet Anne.Ha nu en vacker jul tillsammans med dina nära och kära.Kram Kia

skriven
#12: Annelie J

God Jul önskar jag dig Anne och dina kära!

Kram Annelie

skriven
#13: Sarah

Hej Anne!

Har läst din blogg länge, sedan Maddes sjukdomstid, men den föll i glömska ett tag och så tittade jag in nu. Det gör mig så ont att du åter igen ska drabbas av det hemska cancermonstret! Vart finns rättvisan undrar man! Jag hoppas och ber att du vinner över den och att du ska få leva ett lyckligt liv med din fina familj. Du skriver fantastiskt bra och jag gillar verkligen din blogg :) kramar!

skriven
#14: Maria Skeå

Hej Anne-läser och förstår duhaft en riktigt fin och skön jul. Samt att man kan beskåda en vacker dam med några "pump stavar" ute, mao DU! Hoppas ocha tror att du även förlustar dig. Läser den fina dikten du lagt in....underbar. Fick en ring av kärleken, helt underbar. Runt hela ringen står det just "ÄLSKAD". Tänk om alla fick känna att "du är älskad där du går...". Snart dags för ett röstprov tycker jag- Tänker extra på dig i övermorgon! Puss och kram Mia

skriven
#15: Anonym

Finaste du.

Här kommer länk till det nya.

http://vemodsbloggen.blogspot.com/

Vi hörs här eller gm fb.



Du är med mig i mina tankar.

Tycker så mycket om dig <3

skriven
#16: Eva

Kära Anne!

Hoppas bara nu att du fått ett positivt besked idag.



Jag tror inte på det du sa om att äta fiskolja osv, jag har haft två enastående arbetskamrater som levt efter livet bästa, men ändå råkat ur för denna hemska sjukdom. Det mesta har med gener att göra tror jag.

Sen tror jag på att vi människor måste börja "varva" ner och inte låtasas vara så "perfekta hela tiden. varför alla "måsten" när julen kommer tex, varför behöva åka på utlandsemester varje år ( har vi råd eller) måste vi inför alla andra. Jag blir så trött efter varje sommarsemester att alla måste redogöra vad var och en har gjort. Själv säger jag att jag har inte gjort något bara haft "semester". Då är man så tråkig... men vem mår bäst utav detta jo JAG::: Tänk bara på dig själv Anne i första hand!!de andra klarar sig!



Kramis!!!

skriven

Kommentera inlägget här :