Att göra en liten skillnad...

Jag blir så varm i hjärtat när ni skriver era kommentarer! Att få vara en förebild
känns oerhört stort och jag är så tacksam att få vara uppskattad.

Har haft en ledig dag idag, då jag bara jobbar 2 dagar i veckan än så länge.
Målar och lyssnar på radio samtidigt och bara går omkring och duger!
En skön känsla att bara kunna duga och trivas med sig själv, i sig själv.

En hälsning från Therese som berörde mig var denna: (110215)

Hej.. jag kikar in på din blogg lite nu och då. Du är en fantastisk människa som har förmågan att se det positiva i allt. Jag är lite yngre än dig, 23 år. Och har lätt att se det negativa, väldigt lätt att komma i jobbiga banor som tänk om och få katastroftankar om mig själv och framtiden.. Jag ser dig som en förebild. Brukar läsa och så se att man kan ha en annan syn på livet. Du har gått igenom mycket tunga saker.. som får mina "problem" att vara en bagatell.. du får mig att sätta tankar och känslor lite mer i perspektiv. När jag läst och brukar lämna din blogg, så känner jag mig lite lugnare, lite mer rofylld och oftast med en känsla att jag är faktiskt en underbar människa som har så mycket att vara tacksam för här i livet.. tacksam för att jag får leva!

Ville bara säga tack, och tack för att du delar med dig av just dig, och dina tankar att se det vackra i det mesta!


Många kramar, Therese

Tack fina Therese, du är lika gammal som min Madde skulle varit om hon hade levt.
Om du vill läsa fler peppande ord och sköna citat så hade Madeleine en egen sida www.jagefrisk.blogg.se
Hoppas du får en härlig solig helg...här skiner solen på klarblå himmel.

...eller som Madde skrev i sin blogg 2008-07-04



"Om jag visste att världen gick under imorgon,
skulle jag ändå plantera mitt äppelträd idag."
/Marthin Luther King

Kommentarer :

#1: Fighter

Det ordspråket fanns på patienthotellet där jag ibland bodde under mina behandlingar.

Det är fint.



Å du...

Du är fin.

skriven
#2: tessan

Hej igen.. oj vad chockad jag blev och oerhört glad att jag fick beröra dig. Ge tillbaka någonting! På din blogg och allt.. tack! Jag började faktiskt att läsa på Maddes blogg innan jag hittade till din, följde hennes sista tid, starka vackra Madde. Sedan ville jag inte sluta där så fortsatte att läsa din blogg.. som har gett mig mycket!



Tack igen! Du gjorde min dag!



Kramar Therese

skriven
#3: Alpo

Hej Anne!

Får jag rätta en sak?

Det var visserligen Martin Luther som sa det, men inte M.L King! Utan reformatorn Martin Luther.

Kram! pappa.

skriven

Kommentera inlägget här :