Horisontalt läge igår..

Gårdagen blev i horisontalt läge mest hela dagen, förutom lite fix i köket.
Gjorde lite vårfint med fräscha blommor jag fick av kollegorna efter min
föreläsning på torsdagen. Ny fin duk på bordet och annat sött.

Har en förmåga att göra köket jättenoga så jag inte orkar fortsätta med
de andra rummen....men orkar inte så mycket ändå ännu.
På jobbet nästan helda dagen, köra bil långt och motorhaveri och allt mickel
kring det i torsdags gjorde att jag var helt utslagen dan därpå.

Pip Studio collection som jag förälskat mig i!


Eftersom jag älskar allt från Pip så får det bli dagens köksinspiration.

Så ser livet ut nu efter cancernörden och återhämtningen tar tid och oerhörd
kraft. Att göra vanliga saker som att handla, städa eller köra bil ger efterverkningar
och man får betala med att sova dan därpå.

Jag är inte som förut, kommer aldrig mer att vara, men folk tror att man orkar mer
än man gör. För det syns inte utanpå att tröttheten belägrar kroppen inifrån.
Och att man har ett gott humör och är handlingskraftig kan ju förvilla även de man
känner mest. Kanske, kanske om några år att jag återhämtat mig och är vältränad
och energisk igen.

Somnade i soffan på eftermiddagen när det var ljust och vaknade kl 19,30 i mörkret.
Undrade vilken dag det var och varför jag låg i soffan. Tände lampor och i köket
såg jag att jag inte ens orkat göra klart allt, så jag placerade de sista sakerna perfekt.
Gillar att ändra ofta, lägga till, ta bort..ja ni vet.


Man blir ju otroligt sugen på färg när man ser detta. Vilken ljuvlig tapet
bakom soffan. Sött, busigt och nytt.
Pip Collection förståss.

Så ser det ut....orka, vilja, orka, vilja...och välja det man klarar av att göra.
Det gjorde mig ont att missa vattengympan i 34C när jag behövde det som mest.
men, men ce la vie!

Men det skönaste av allt tycker jag är att det är på väg mot vår.
Isgator ute idag dock...ser livsfarligt ut, men det går åt rätt håll.
Längtar efter att få pyssla med blommorna på balkongen igen.....snart så!

Tills dess får man pyssla med det lilla inne och göra vår i köket i alla fall.

Bilden lånad av http://decor8blog.com/



12+34 liksom.... :-)

HURRA, HURRA, HURRA och GRATTIS till  mig som fyller år idag...hihi....
Tänk att jag får vara med att fylla ännu ett år.TJOHOOOO!!!!!




Ut med det vita....in med färg vår och glädje!!!

Kommentarer :

#1: Amanda

hej vännen :)



vad roligt att få pyssla, det tycker jag också om :) hoppas allt är bra annars också..kramar <3

skriven
#2: Elisabet Roslund

Ett Stort Grattis till dig Anne!!!!!

Kram från mig/Elisabet

skriven
#3: Nina

Grattis grattis.

skriven
#4: Kia

Hej Anne och grattis!!Har varit i Karibien i 2 veckor och bara softat,gjort Safaritur,mannen på valsafari.Denna resan gjordes inget äventyr med delfiner.Simmade med dom för många år sedan när man var yngre och starkare.Men en ensam delfin uppträdde en stund i bukten för oss.Vi kan inte ta in att det är 3 år sedan Simon blev en ängel men saknaden har ju ingen klocka.Ta hand om dej,kramar Kia

skriven
#5: annsoh



Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

skriven
#6: Ida J

skriven
#7: Ida J

Håller med dig, Anne - Pip Collection....wooooonderful <3 Kram

skriven
#8: Andree

Grattis på födelsedagen, det har varit en mörk vinter men snart så blir det vår.

skriven

Kommentera inlägget här :