Vad skriver man om på en tisdag?

Tja...inte så mycket mer än att jag har haft en bra dag på jobbet.
Sköna prat och skratt. Det är ju så med arbetsplatser att man inte
bara jobbar utan man minglar också. Det där pratet på lunchen och fikat,
man stöter på folk i hissen och avdelningarna...stannar upp, lyssnar på;


Vill du vara den gula...eller alla de blå...?

Någon som varit mammaledig eller
Någon som fått nya uppdrag.
Någon vars barn ringer och säger..."Nu är jag på väg hem från skolan",
Någon som ringer mannen om att han kan handla och laga mat idag.
Någon som säger "Hej, vad roligt att du är tillbaka"!
Någon som fått barn och som vi skickar blommor till :-)
Någon som säger att det är fikadags.
Någon som berättar om en rolig helg.
Någon som levererar frukt och alla blir glada.
Någon som berättar en rolig historia.
Någon som pimplat och fått upp största abboren i helgen.
Någon som vill bli lyssnad på en stund.

Ja tänk, vi alla är Någon, någon att räkna med, vi alla bidrar med något
så att alla mår bra. Ett snällt ord om att någon är extra fin idag, eller
någon har bakat en kaka och det blivit över. I kylkåpet på kakan finns en lapp,
"Varsågod, ta gärna av denna kakan"....ja listan kan göras hur lång som helst.

Vad vore livet utan vardagar? Inte mycket faktiskt, för det är vardagarna som
får oss att må som allra bäst....det är vetenskapligt bevisat.


Love is in the air..

Så imorgon ger jag er en utmaning.
Vad hände på ditt jobb och tänk lite extra på de små sakerna som hände.
De där som vi vanligtvis inte tänker på. De som inte har med själva jobbet
att göra utan den mänskliga tillvaron och gemenskapen.

Finns det någon på din arbetsplats som sprider extra vardagsglädje omkring er
som kanske är "självklar" som borde få lite extra guldstjärnor på sig.
Säg det till den personen, för ofta är det en eller några få personer som fixar
och donar så att alla mår bra, trots att det inte "hör" till arbetsuppgifterna.


Hos oss vill jag idag hylla Mia som är en energi och glädjeguru.
Hon är oerhört älskad och kompetent och världens goaste människa.
Vi har många goingar, men idag vill jag lyfta fram Mia...alla hjärtans dag behöver
inte vara bara en dag per år, utan vi borde slösa med kärlek och omtanke varje dag.

Tack Mia för den underbara person du är!

Och jag tackar min lyckliga stjärna att jag får börja jobba igen, att jag får
känna mig frisk, att få känna mig vanlig en helt vanlig tisdag.
Jag är tacksam...så oerhört tacksam...tacksamhet räcker långt.



Se detta inslag i fullskärm och med högt ljud...den som inte känner gåshud har missat något....
Love you all!

Kommentarer :

#1: Anonym

Var inne och läste hos dig och då hade du kommenterat hos mig.



Har lite tomt på ord så här på kvällskvisten,

men måste säga att din kompis Mia ser så där gooo ut!



Å så lämnar jag över en kram.

Eller vi tar två när jag ändå är i farten.



Var rädd om dig, kära vän!

skriven
#2: Anonym

haha

Nu gjorde jag som dig...

Glömde skriva avsändare.



Fighter här:-)

skriven
#3: Niko på Blogvertiser

Hej!



Vi på Blogvertiser vill inbjuda dig till vårat nätverk av bloggar där du har möjlighet att tjäna pengar genom att skriva recensioner och omdömen åt våra annonsörer.



Efter att ha besökt din blogg tycker vi att den har ett bra upplägg och innehåll som våra annonsörer troligtvis skulle uppskatta.



Blogvertiser har i dagsläget väldigt många bloggar och annonsörer men vi är alltid i jakt på nya kvalitetsbloggar som vi kan hjälpa tjäna pengar genom vårt nätverk.



Vanligtvis så betalar en blogg post allt mellan 50-1000 kr beroende på bloggens trafik och kvalité. Annonsören bestämmer om ett ämne som du ska skriva om men det är helt upp till dig och bestämma vad du skriver och känner du att informationen inte är intressant för din blogg så kan du neka uppdraget utan några som helst problem.



Om detta låter intressant så får du gärna gå in på vår hemsida (http://www.blogvertiser.se) och läsa lite mer eller kontakta mig per mail så kan vi personligen berätta lite mer.



Fakta:



Du kan tjäna pengar!

Du bestämmer om du vill blogga om uppdraget.

Uppdragen kan ta allt mellan 5-30 minuter och skriva



Med vänlig hälsning

Niko Lupala

www.blogvertiser.se

skriven
#4: Anonym

Vackert och gåshud här i Skellefteå. När jag såg kollibrin kändes en varm vind........kram från ett mycket mycket kallt norr. Maria

skriven
#5: Anonym

Vackert och gåshud här i Skellefteå. När jag såg kollibrin kändes en varm vind........kram från ett mycket mycket kallt norr. Maria

skriven
#6: Amanda

hej anne :)



först och främst vill jag säga grattis till din dotter christine i efterskott :)

sen hoppas jag att allting är bra med dig trots allt.



stor kram till dig

skriven
#7: Jacquline

www.samlain.se/insamling/insamlingar/volentararbete/



Gå gärna in på sidan och hjälp mig att komma ett steg närmre min dröm!

skriven
#8: Aneth

Helt underbart, man har så mycket att vara tacksam över.....

skriven
#9: tessan

Hej.. jag kikar in på din blogg lite nu och då. Du är en fantastisk människa som har förmågan att se det positiva i allt. Jag är lite yngre än dig, 23 år. Och har lätt att se det negativa, väldigt lätt att komma i jobbiga banor som tänk om och få katastroftankar om mig själv och framtiden.. Jag ser dig som en förebild. Brukar läsa och så se att man kan ha en annan syn på livet. Du har gått igenom mycket tunga saker.. som får mina "problem" att vara en bagatell.. du får mig att sätta tankar och känslor lite mer i perspektiv. När jag läst och brukar lämna din blogg, så känner jag mig lite lugnare, lite mer rofylld och oftast med en känsla att jag är faktiskt en underbar människa som har så mycket att vara tacksam för här i livet.. tacksam för att jag får leva!



Ville bara säga tack, och tack för att du delar med dig av just dig, och dina tankar att se det vackra i det mesta!



Många kramar, Therese

skriven

Kommentera inlägget här :