En helt vanlig måndag.

På måndagar gör man vanliga saker, man jobbar, tränar efter jobbet,
nej jag har inte tränat men andra har...och man tvättar eller gör något
annat vanligt som alla behöver göra.
Jag har tvättat och det är sååååååååååå tråkigt!

...men alla måste tvätta....maskinerna går varma.


...eller med handkraft i Indien...

Jag försökte ändå göra det lite roligt. Har tvättstuga ute på gården och då
får man passa klockan tick,tack,tick,tack....så jag såg på det annorlunda programmet
om Familjen Annorlunda. Tävlade med mig själv i reklampauserna...jag hinner nog
springa till tvättstugan innan reklamen är slut. Tog upp ett gäng strumpor och små-
pryttel för att hänga på torkställningen inne, så jag körde en ny tävling.


En familj som jag gillade skarpt förra säsongen var den här i Älvdalen.
Hur sköna som helst. OK, det är kaos och tjoflöjt ibland, men de är lyckliga!

Hinner jag hänga upp alla i ställningen innan reklampausen är över...hehe..
Ja, man har ju inte roligare än man gör sig säger dom.
Hinner en 10 barnsfamilj tusen saker på en dag så ska väl jag hinna med min
egen mikroskopiska tvätt i jämförelse.


Det ser ju såå underbart romantiskt ut att tvätta.....

Har själv många syskon så jag tycker det är så kul att titta på familjerna som
är lite annorluna men kärleksfulla mot varandra och sina barn.
Om ni undrar hur föräldrarna hinner ta hand om alla barn så kan jag intyga att
man tar hand om varandra. Inte konstigt alls. Man vill ju inte att småsyskonen ska
slå sig eller att de springer bort...det sköter hela familjen tillsammans och alla lär
sig att det är inte bara jag hela tiden utan man får lära sig att kompromissa och
vänta på sin tur. Inte konstigare än de som har ett eller två syskon.


Kvinnan i Indien skulle gladeligen slänga in lite tvätt i en rullande burk!
Hon tycker säkerligen att det är hur tråkigt som helst, men saker måste
göras.


Så varför gnälla...vi fattar inte hur bra vi har det förrän vi reser på vår
planet och ser alla de som inte har våra bekvämligheter.
Stor eller liten familj hos oss är en baggis i jämförelse.

Ta hand om varandra...Natti!

Kommentarer :

#1: Kia

Tänk vad bra vi har det!!In med tvätten i en maskin och ett knapp tryck,sen är det bara att vänta.Blir lite nostalgisk när jag ser min mormors stora tvättgryta i koppar som nu finns i min ägo.Först hade vi planterat i den men katterna vi då hade använde den som sin toa.Nya projekt väntar i vår.Min mormor födde 13 barn så den är väl använd.Lite roligt att ha sin äldsta kusin i samma ålder som min mor och den yngsta jämngammal med min äldste son.Min mormor fick sitt första barn 17 år gammal och sladden vid 47 års ålder.Jag tror inte att familjerna i familjen Annorlunda serien tvättar i en koppargryta på gården.......Tack och lov!!!!Ha en bra dag,kram Kia

skriven
#2: Lizen

Hej Anne!



Jag har läst din (och din dotters blogg) sedan du var med i Malous program, men aldrig lämnat något avtryck, ord känns så futtiga med tanke på vad du gått igenom.



Men NU måste jag bara kommentera!



Jag ÄLSKAR att tvätta! I mitt tycke är det den mest teapeutiska hemsysslan man kan ha. Man kan tänka på allt annat utom just det man sysslar med, tankarna får verkligen fritt spelrum.

Att man dessutom får insupa doften av nytvättade kläder är en bonus. Stryka och vika ihop rena kläder och sedan placera dem fint i garderoben, det känns lite lyxigt tycker jag.



Kram på dig



Lizen

skriven

Kommentera inlägget här :