Första arbetsdagen.....

Mitt nya liv har börjat på det nya året med en dimension till, nämligen jobbet.
Jobbet som för alla är nödvändigt för överlevnaden, men står också för utveckling,
mening, kamratskap, glädje och andra roligheter...


Jag é ko-ool....ska inte bli uppstressad....promise you!

3 timmar idag gick lika snabbt som en blinkning. Ett uppstartsmöte för att blicka in i
nuvarande organisation....In i systemen, logga in, rensa gamla saker som inte var
aktuella längre i datorn och framför allt i inkorgen.....
2500 mail som enbart var informationsmail till olika mailgrupper där jag ingick.
...då har jag märkväl inte fått några personliga jobbmail under året då jag varit sjuk.
Skulle vara intressant att ta reda på hur många mail det blir per år...totalt..hujja.....


Shit, inte konstigt att vi blir sönderfrätta i hjärnan till slut...Idag använde jag enbart
delete-knappen.

Men så fort man är på plats igen, så börja hjulet snurra. Anmälde mig
till en Kick-off och det kändes ju bra att starta på det viset.


När jag kom hem tänkte jag....vad härligt pigg jag känner mig. Åt lite lunch, fikade
och satte på filmen Inception som jag inte hunnit se...och märkväl, jag somnade
mitt på eftermiddagen mitt i filmen.....så jag var nog inte så pigg trots allt.

Såg klart filmen men det krävdes några stop för att jag skulle förstå hela handlingen.

Nåväl, dagen har varit bra och imorgon kanske jag kan gå in i några andra system och
se vad som hänt på ett år....



Uppfinningarna papper och penna.....undrar om de finns om 100 år?..hehe...

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Lycka till på jobbet Anne!

Jag är säker på att du behövs där.

Sådana som du behövs överallt.

Kram/Elisabet

skriven

Kommentera inlägget här :