Hahaha...jag é ju rolig alltså....hmmm

Igår kväll gick jag och lade mig för att vara uppe i ottan redo som en
gasell till jobbet.... läste tidningen som jag inte hunnit läsa på dagen.



När jag kommit längst bak till TV-sidan, så reagerade jag.
Vad konstigt att de har gårdagens program med, det är ju söndag.
Tittade på framsidan och även där stod det Lördag 1 januari..hmmm

Lite trögfattad som jag var tänkte jag....herregud, säljer dom gårdagens
tidning, så fräckt....har dom ingen koll alls! Tittade sedan på telefonens datum,
.......hmm..det står ju 1 jan...OK, börjar fatta, det ÄR ju lördag, inte söndag..da!
Men i min hjärna var det så inprogrammerat att  det var "riktig" söndag och att jag
skulle jobba dagen därpå.


Kanske borde prova...spelet för alla tankspridda..hihi..

Snacka om hjärnsläpp! Blev lite upprymd av det faktum att jag faktiskt hade en dag
till innan gå-till-jobbet-livet börjar. Läste en stund till, nu boken och var med ens
lite piggare än för en stund sedan. Sov sådär.....hade svårt att somna, men var ändå
pigg när jag vaknade vid 8-tiden.

Nu ska jag ut och röra på mig...julen har inte direkt inbjudit till promenader och särskilt
inte nyårshelgen då halkan slog till, snön smälter men solen ändå skiner.
Får nog gå i skogen, där det förhoppningsvis inte är lika halt.


Tjoflöjt på er ;-)

Kommentera inlägget här :