Har testat kroki

Igårkväll när jag kom hem från en god middag på krogen med goda vänner,
och efter en drink hos vännerna efteråt, så kände jag mig inte alls trött.
Snarare kliade det i fingrarna...ville inte sova, ville inte se på TV utan gick in
på det fantastiska nätet där man kan få inspiration, och det får man alltid.

Bläddrade lite på måfå på sommarkurser, kanske man skulle lära sig något nytt
på semestern? Letade efter skulptureringskurser, men hamnade på krokikurser.
Tänkte att....det är ju supersvårt att rita av människor i olika positioner.
Särskilt jag som inte kan rita...mycket annat kan jag i pysselväg, men där går gränsen.

Så tänkte jag ett steg längre....har jag verkligen försökt eller har jag bara sagt till
mig själv att jag inte kan och då har det blivit sanning, och jag har inte ens försökt!

Gick in på nätet för att titta på olika krokiteckningar som folk har gjort och tänkte,
what the heck...tar fram teckningsblock och blyertspenna...inte samma sak, men man
tager vad man haver. Kolpenna har ju inte var man i sitt hem liggandes uti fall att....

Satte blocket i knät framför datorn, och lite så där på pickalurven som jag var hade jag
inga som helst krav hur det skulle bliva....kladdade lite...och tyckte det var superkul.
Målade och suddade så gott det gick med fingret..går bra om pennan är mjuk, men hade
en hård vanlig penna.

Det blev ju verkligen inget mästerverk, men blev ändå glad att jag lyckades rita något
överhuvudtaget....tror man att man inte kan rita ens en streckgubbe, så blir ju allt
bättre än det...hehe....





Ja...så här blev det...har inte ritat sedan högstadiet och då var det roligt, men sedan
dess har jag bara ritat streckgubbar med barnen....Men det här var ju superkul!
Ska nog gå en krokikurs och lära mig lite anatomi, lära mig propotioner, vinklar och ljus
och hur man tecknar på riktigt och...you name it.
Här har jag fotoshopat fram en lite brunare färg bara....

Har sett många bra bloggar på folk som är otroligt duktiga på att teckna, och det är
något jag skulle vilja lära mig. Beundrar människor som är konstnärliga. Tänk vilken
fantastisk kreativitet folk runt hela jorden besitter....makalöst faktiskt.

Vill fråga er om en sak...Är det någon som har ett bra tips på sommarkurser i Sverige
eller utomlands. Det kan vara skrivarkurs, krokikurs, modellering, teckning,
akryl eller något annat ni testat som ni vill rekommendera.
Spotta ut tipsen bara så blir jag glad.

(akvarell är också ett "jag-kan-inte-hang-up")

Sommarkurs i Italien vore ju inte så dumt.....typ i Toscana eller så,
...eller Provance in France...

......liksom....

Kommentarer :

#1: Agneta

Men du är ju jätteduktig på kroki. :)

skriven
#2: Eva T



Hej igen !

Skriver i "fel" ordning. Jättefin bild ju. Finns det något som har med skapande att göra som du inte är bra på ? :-)

Trots sjukdom och sorg och elände så har du så mycket kraft och positivtet att dela med dig av.

Jag beundrar dig mycket.

Kram

skriven
#3: Linna

men WOW! kunde jag rita ens hälten så bra skulle jag vara glad. och då kan jag ändå fakitkst rita lite halv bra innan!! keep doin it!! ♥

skriven
#4: Elin

Hej! Jag vill tipsa om sommarkurserna på Fridhems Folkhgskola i Skåne, kika på http://www.fridhem.fhsk.se/dyn/118,39,20,122,195.html



ps, din blogg ger mig ljus i vardagen!

skriven
#5: Anne

Tack Elin..gick in på sidan och där finns flera intressanta kurser.

Tack för tipset!

skriven

Kommentera inlägget här :