Tlööööööööött!

Då blev man med ens medveten om varför man ska trappa upp på jobbet
sakta men säkert. 25% tycks ju för en frisk person vara rena drömmen,
att som i mitt fall jobba 10 tim/ v. När jag aldrig tidigare hade varit sjuk så
kunde jag inte ens föreställa mig hur det kunde vara att "komma tillbaka".

....det är väl bara att sätta sig och börja jobba...hur svårt kan det va?

Att tänka tar väldigt mycket kraft av nya miljöer, ny information, nya männsikor,
nya system, ändrade rutiner mm..mm
Ja, mycket är nytt och efter en aggressiv cellgiftsbehandling, med allehanda tillhörande
biverkningar, inklusive dödade järnceller....hehe...nått att skylla på... så förstår jag
idag att det tar tid att komma tillbaka.


Vaknade 03,30 inatt och undrade varför, brukar ju sova till morgonen.
Kunde inte riktigt somna djupt igen...kanske en bidragande orsak till tröttheten.


Idag jobbade jag 3 timmar och därefter åkte jag direkt hem för att äta lunch, samma
procedur som igår, läste tidningen i soffan och somnade som ett barn.



3 timmars jobb innebär 3 timmars sömn på eftermiddagen. Är helt säker på att både
kropp och knopp kommer att vänja sig och en dag fungerar jag som alla andra.
Bröstcancerföreningen är bra att vara med i för då ser man att folk faktiskt hämtar sig
och att återhämtningen tar tid för de allra flesta.  Man får bekräftelse på att man är
normal helt enkelt.

Nä, nu ska jag läsa klart tidningen som jag somnade ifrån på eftermiddagen och dricka en
stor kopp härlig Himalaya Yogi Te.




Ska nog bli katt i mitt nästa liv :-)

Kommentarer :

#1: Vindensmelodi

Kikar in och önskar dig ett underbart 2011 :)



Kramar i miljoners ;)

skriven
#2: Kia

Blir lite full i skratt Anne när du önskar bli katt i nästa liv.Precis så sa min Robin när han lite avundsjukt kollade in vår "Nisse".Titta vad coolt att vara katt,man får mat och kelas med och kan sova när man vill.Kunde inte låta bli att påpeka ---Att då får du även slicka dej ren i rumpan också om du vill bli katt i nästa liv.----Får nog tänka om blev svaret.Ha det bra!Kram Kia

skriven
#3: Budda

Hej!

Inte konstigt du är trött.

Ge dig själv tid och försök att inte ha förväntningar. Bli i stället överraskad över vad du klarar? :)



Jag tycker du är duktig.Mycket nytt.



Trettondagshälsningar från Budda.

skriven
#4: Gunilla M

Hej!

Jag håller själv på att trappa upp arbetstiden efter att ha varit borta från jobbet en lång tid, efter stor sorg. Jag känner så VÄL igen det du skriver om trötthet och hjärnsläpp. Det är en märklig känsla när man inte känner igen sig själv, Vem bor i mig? Känslan när man blir medveten om att det jag var övertygad om visar sig va nått annat, typ det du skrev om att komma vilsen på dag. Visst, alla kan bli lite vilsen under helgdagarna men jag förstår nog djupet i din upplevelse denna gång.Jag vet med föståndet att det TAR tid och att det FÅR ta tid att komma tillbaka, men jag förvånas ändå av upplevelsen att inte känna igen sig själv. Tack för att du skriver och delar med dig.

MVH Gunilla M

skriven
#5: Maja

Heja dig Anne!!



Fantastisk insikt å slowfoxdance i din själ med din kropp du gör- det är så imponerande så det är inte klokt!



Kram på dig din starksvaga ytterst mänskliga tuffa bästa människa!

skriven
#6: Maja

Jo, det är rakt nedanför våran lilla stuga som vi flyttade till för 4,5 år sen. Visst ÄÄR det vackert?!

Jag tog det fotot förra vintern då det nysnöat men isen inte lagt igen, så det speglade sig så vackert mot vattnet! Å vi har det fotot på sovrumsväggen som fototapet, skitmysigt blev det.



Vad duktig du är på å måla!! Tavlan "Kraft" gör en mållös. Vi hörs, nu ska jag äta efter jobb, jobb å åter jobb! Kram! Maja!

skriven

Kommentera inlägget här :