Livsglad som en fjäril...

Då var jag här igen efter en helg med pyssel och knåp, mat, skratt och
umgänge i massor. Jen och jag hade väldigt roligt och pysslet blev om
man ska vara helt ärlig inte så mycket av, mer än på söndag lite grann.

Av skratt blir man glad och skratt gör en lycklig, om inte för alltid men just då
i den stunden man skrattar. har ni tänkt på, att när man skrattar, så finns inga
bekymmer i hela världen, för de är en av de gånger man helt omedvetet
är i varandet utan tid och rum...det är häftigt. Jag och Jen bollade tusen ideér,
som en kreativ workshop kan man säga....och det var oerhört givande!
Vi sa; "Shit pomfritt...hur ska man hinna göra allt man vill, för ideérna bor i
ens huvud tills de fått bli till...både underbar känsla och frustrerande, för man
vill så oerhört mycket! Vi är nog båda lika där och det känns så härligt att
ha flera väninnor som är lika tokiga i pyssel och skapande som jag.

Nåväl, helgen har satt sina spår i form av trötthet, men det var det värt.
Idag har jag jobbat 2 timmar bara och det var tur, för när jag kom hem så blev
det mat, rita en stund när jag lyssnade på Lotta Bromé i P4 och därefter
hamnade jag i paltkoma och sov 2 timmar...Zzzzzzzzzzz.

Jag brukar vila lika länge som jag jobbat och det är ett tecken på att jag behöver
vilan och att hoppa på jobbet hur som helst inte är en självklar sak.
På fredag blir det "Kick off" med jobbet så nu laddar jag för det...

Men det gäller att hålla tungan rätt i mun, för viljan är så oerhört mycket,
och orken hänger inte med ännu, så då balanserar jag det med vila,
roliga saker som ger energi och pyssel i lugnan ro.

Då jag bestämt mig för att testa saker jag aldrig gjort så är tecknandet
något nytt och outforskat och det är inte särskilt ansträngande heller.
Så här kommer mina senaste alster jag ritat i meditativt syfte.
(ska ta bilder imorgon på dagen för ljuset blev kasst på dessa)



Har använt akvarellpennor och lite fantasi... fjärilarna är 18X13 cm.


Den här skulle eg. blivit spröd och "genomskinlig" som en älva, men den ville bli gul,
...och jag insåg min begränsning...

Tjoflöjt på er...nu ska jag teckna något annat...

Kommentarer :

#1: Petra

Du är så otroligt duktig, har följt dig sedan länge länge och ville bara säga det. Du är en inspiration.

skriven
#2: Linna

men du är ju grym på detta!!!! :)

skriven
#3: Kajsa

va duktig du är! verkligen jätte fina ;) får man beställa? ;) ;) hehe

skriven
#4: Cajsa

Gå inn på www.sanare.no ett tips till dig som är alternativ, en fantastisk mann med otroliga resultat specielt på BC

skriven
#5: Amanda

hej anne :)



vilka otroligt vackra fjärilar, du är ju bara för fantastisk! hoppas allt är väl annars. kram

skriven

Kommentera inlägget här :