Husmorstrix och vårkänslor.

Dagen blev en bra sådan. Solen sken från klarblå himmel och fåglarna
kvittrade ikapp. Fick ett ryck...skottade bort de sista resterna snö/is från
balkongen, sopade och fejjjade. Tog paus med apelsin och ansiktet
fick vitaminer från solen. Dagdrömde att jag var i en skidbacke.



Balkonggolvet fritt från snö och is..YES!!!

Energin bara bubblade i kroppen, så jag slängde ut mattor, sängkläder,
hur många kuddar som helst, och annat gjort av tyg...dammigt!


Det finns hopp om livet nu, för det blir bara varmare och man kan
vädra utan att frysa ihjäl.

Tildadockorna fick sig lite frisk luft också.
Dammet flög iväg fint med vinden, hehe.


Snabeldraken kom fram och därefter skurade jag golven med;
nu kommer husmorstrixet....lavendelvatten...mm doftar gott!



Häll i ett par korkar med lavendelvatten i skurvattnet. Denna är
köpt på Österlen hos Österlenkryddor som även har hemsida.


När väl sovrummet doftade gott så var det lakanens tur. Gamla lakan och
kuddar med spets och initialer fuktades med lavendelvatten,
in i en
påse för att dra. Lagom tll Solsidan hade jag strukit klart och det doftar ljuvligt!
Lakan som strukits och doftar Provance är den största lyxen!

Ett mycket gammal lakan med mittsöm som det var en gång
i tiden. Samlar på gamla lakan. Detta köpte jag förra året.


Nöjd och glad efter temat städa-stryk-skura-som-förr-i-världen.
Det är faktiskt oerhört skönt efteråt när man städat sakta, länge och med kvalitè.
Allt ska gå så himla fort nuförtiden, men jag tog städningen som ett träningspass
och det blev några timmar. Får kanske äta upp det imorgon, men det är en annan dag.


Njöt så av värmen att även en av mina orkideér fick känna på
solen, ville ju ta en vårkänslobild.


Nya fräscha handdukar i köket och frukost imorgon blir en njutning.
Köpta på Åhléns. Det blommiga/rutiga till vänster är ett sött förkläde med
volang nertill...lite 50-tals känsla.

Nä, nu ska jag lägga mig och läsa i mina lavendeldoftande sängkläder.
Natti!

Pssst...

Ni glömmer väl inte att rösta på min bild i ttelas elskåpstävling??
(Läs hela inlägget skapat 2 mars.)
Man får rösta en gång om dagen om man vill fram till 11 april.

Detta är min bild. Har döpt den till "Inre kraft"

Rösta genom att klicka på hjärtat nedanför min bild i länken nedan som jag bifogar.
Siffran ändras när ni klickar på hjärtat..

http://ttela.se/prenumeration/tavlingar/elskap/1.1032779-elskapstavling/1.1133729--inre-kraft-malad?pageNr=2#photoWrapperAnchor

Kommentarer :

#1: Eva

Ja gårdagen var verkligen underbar! Jag låg en stund i solen på vardagsrumsgolvet och bara njöt :-)

Bra tips du kommer med förresten, ska köpa hem lite lavendelvatten :-)

skriven
#2: Happy

Hej Anne! Hittade tillbaka hit från Fighter, jag har varit här förut. När hon skrev ditt namn ringde en klocka. Jaha, det är DU :-) Jag är ju gammal Vänersborgare sedan tidigare och vet mycket väl vem du är. (Hette Anna Nilsson, har annat efternamn idag, född -67, gick på Huvudnäs). Hursomhelst. Hur mår du idag? Vet att din dotter gick bort - vilket jag verkligen är ledsen över (en mardröm!) och att du också brottats med cancer. Får se till att läsa ikapp här. Har iallafall röstat nu på ditt bidrag, klart att du ska vinna :-)

skriven
#3: Happy

Ps. Tack för tipset om lavendelvatten! Mina föräldrar bor i Skåne, ska genast kolla upp det. Jag vet att min syster har en jättegod tvål med lavendel i som jag sniffar på jämt när jag är där hahaha.

skriven
#4: Anonym

Har lagt Mia röster från Skellefteå till DIG! Lavendel är min favvo blomma. Älskar ha massor på balkongen superfint i blomkrukor eller blomlådor som är sådär silverfärgade med lite gammal känsla över. Kramis // Maria

skriven

Kommentera inlägget här :