Symaskinen har kommit fram igen!

Ett steg i rätt riktning! Ni hjälper mig så oerhört med era kommentarer,
så ni anar inte hur mycket det betyder.


Pratade med min bästa väninna Anita och hon sa att jag definitivt gått vidare
i mitt sorgearbete....för det är ett ARBETE som pågår dygnet runt, även
när jag drömmer kommer alla smärtsamma minnen fram kring Madde och
hennes smärtsamma år med "den jävla idioten" till cancer som vill tuggas och
tuggas, och åter tuggas tills man inte sväljer själv utan kroppen gör det åt en.
Minnen som jag inte vill ta fram i vaket tillstånd, för då rivs såren upp igen.

Så är det, kroppen bestämmer när det är dags för nästa steg och nu har jag
kommit till den punkten då saker och ting börjar bli roligt igen. Jag gör inte
längre saker för att fly undan utan gör för att jag VILL, HAR LUST och finner en
tillfredsställelse i att ideérna kommer till mig och vill bli skapade.

Under senaste året tror jag att jag skapat av ren frustration, för att tiden ska ha
någon slags mening och att jag försökt förtränga att jag själv lidit av en dödlig
sjukdom som cancer ju kan vara. Är inte friskförklarad, men tänker inte på det,
utan tar varje dag som en ny dag utan att grubbla. Nej, jag grubblar inte alls
faktiskt utan lever som de flesta gör utan synbara bekymmer
.
Orkar faktiskt inte tänka på vad som kan komma längre fram. Det vet ju ingen!
Har fullt upp med att orka varje dag, för orken är emot mig hela tiden, men jag
accepterar det och försöker göra det jag orkar göra.

Då funkar pysslet bra, för man sitter ner och tiden springer fort iväg, och man har
gjort något meningsfullt av dagen.

Så nu har symaskinen kommit fram igen efter en vinter i dvala. Gick igenom mitt
tygskåp och jag har ju hur mycket gamla tyger som helst.
Ska försöka mig på att sy ett "retro-50-tals förkläde" av lite bitar jag har.
Har blivit inspirerad av det retromode som har kommit till oss med buller & Bång!
40-50-60-70-tal är superhett och häftigt i ny tappning.



Bilder från Kapp-Ahls vårkollektion....ni får väl se när förklädet är
klart om det ser 50´s ut...

Nä, nu är det dags att mäta, klippa, sy..


Är det så här vi ska se ut nu...? ;-) Bilden lånad av
vintagebloggen
http://miriamskafferep.blogspot.com/


Kommentarer :

#1: Kia

Aja baja Anne,nu glömde du "elskåpslänken"igen.Det du skriver om att göra roliga bra saker igen är viktigt för vårt välbefinnande.Visst finns vår intensiva saknad av våra barn med hela tiden,men vi måste fortsätta våra liv,det är jobbigt men jätteviktigt.Kram till dej,Kia

skriven
#2: Kia

En liten påminnelse!!!Nu glömde du elskåpslänken igen!!Skickade en kommentar tidigare men den försvann ut i cyber rymden.Kram Kia

skriven
#3: Anonym

Maria från Skellefteå här. Jag beundrar starkt dig och andra som tycker om att sy..själv blir jag typ allergisk när jag tänker på den där maskinen. äag är nog för "het" och vill att allt ska vara klart snabbt= blir att jag är förb...!! Är en kreativ person men symaskinen är inte min grej. Spännande se vad du snor ihop....nä-dags att stänga sina blå. Jag drömmer tok mycket nu - och vem vet kanske mer elefanter kommer i drömmen. Är det inte fantastiskt hur våra hjärnor funkar.....jag läser din blogg om din kamp och sorgen över Madde och även roliga saker du faktiskt kantar dina dagar med. SEDAN drömmer jag om dig o att du träffar LOOOVE en snygg man och en massa elefanter. Lovar göra mig hörd om den där mörka mannen återkommer. Jag sänder honom till dig men ska då först kolla at han går igenom Marias besiktining ..hehe. natt och kram // Mia

skriven
#4: Anne

Hahaha, du é rolig Maria! Av någon konstig anledning så är vi på samma bana. Kan inte förklara det närmare i min blogg men du får gärna maila mig så kan vi prata mer privat. Om du vill får du maila till

[email protected]



Och tack Kia för att du påminner mig...glömde Elskåpstävlingen, men den kommer imorgon :-)

Kram på er goingar!

skriven
#5: Anne

Nu blev det lite läskigt faktiskt...klickade in mig på http://miriamskafferep.blogspot.com/ för att läsa hennes blogg och hittade länken om nya filmen "Water for elephants" med Reese Witherspoon. Maria,jag som inte ens gillar Circus...men nu måste jag ju se den...hehe...

skriven
#6: Anonym

Hej Anne, sitter kvar på jobbet. Är inne i en lite stressig tid...men före jag går hem tänkte jag kika in till dig och wow ett litet medd fr dig till mig! Tack. Skrattade när jag läser om filmen...jag gillar inte heller cirkus och nu är det så att alla gånger jag kommer se en elefant kommer jag tänka på dig...(haha nu skrattar jag igen för det där lät ju lite oförskämt men jag är rätt säker att DU förstår. Elefanter är så skönt sega och mysiga). Varit en sån som alltid ville kidnappa djuren för jag tycker synd om dem samt clowner är läskiga. ...Jag ska maila dig så får du min!! Stor Mia kram hela dan

skriven
#7: cecilia

Hej. Måste säga att du med din styrka har varit ett enormt stöd för mig genom en hel del.. Jag beundrar dig verkligen och önskar dig all lycka! Har din dotter christine någon blogg? Kramar

skriven
#8: Anne

Hej Cecilia,

Det känns gott i hjärtat att jag kan inspiriera dig genom min blogg. Själv blir jag inspirerad av andras bloggar... :-)

Christine hade en blogg , men har lagt ner den. kanske hon tar upp den igen någon gång.

skriven
#9: Amanda

Hej Anne :))



hoppas allt är bra med dig..vilka härliga bilder på tyger osv som du lägger ut..alltid kul o se :) massor utav kramar till dig!!!

skriven
#10: Linna

vet du. idag är det årsdagen sen jag fick veta att min farfars cancer var tillbaka. inatt hade jag besök av honom i en av mina drömmar. min syster hade det med och pappa berättade att han hade vaknat helt svettig. han minns aldrig sina drömmar men han tvekade inte en sekund. det var farfar som vbesökte oss.



Kram

skriven
#11: Angelica

Jag har gått och blivit helt förälskad i detta mode som så sakterliga slår sig in på marknaden :)

skriven

Kommentera inlägget här :