Tygtokig...

Surfar runt bland amerikanska, engelska och australienska quiltbloggar,
och blir helt hänförd över hur mycket vackert det finns därute.

Men just nu är jag ute efter ett tyg i matchande färger av
Tanya Wheland med "Delilah Collection"
Vill sy en somrig picknickfilt i lapptäcksteknik.
Detta är  tyger som importeras till sverige.







Har ni tips var jag kan köpa dessa vackra tyger på metervara så är jag
er oerhört tacksam. Finns ju att köpa på utländska siter, men då
tillkommer tull och annat jox och Tradera blir för dyrt.
Svenska butiker runt Göteborg/Sthlm eller webbutik går bra.

Tacksam för era tips!


PS;
Och så ett annat resultat. Ert ivriga röstande har nu gjort att mitt bidrag leder
i Elskåpstävlingen med några få röster! Men det är långt kvar till mål och det
handlar nog bara om vems  supportrar som är mest ihärdiga fram till 11 April.
Jag behöver nog vinstresan mer än någon annan!
Man får vara ego i krig, hihi ;-)

Detta får ni gärna kopiera in i era bloggar/FB/mail till era vänner;
(och skriva som ni själva vill formulera det förståss)

"Inre kraft" - Anne behöver fler röster för att vinna elskåpstävlingen
i lokaltidningen TTELA.se. Lämna din röst genom att klicka på hjärtat
nedanför bilden i länken nedan som jag bifogar.

http://ttela.se/prenumeration/tavlingar/elskap/1.1032779-elskapstavling/1.1133729--inre-kraft-malad?pageNr=2#photoWrapperAnchor

En röst på bilden ger också 1Kr/röst  till barnavdelningen på
Norra Älvsborgs länssjukhus.

Ni betalar inget själva, utan behöver bara klicka på räknaren under bilden..

Räknaren ändras när ni klickar på hjärtat..
Man får rösta varje dag på samma bild fram tom 11 april om man vill.
Tack för ditt bidrag!


Bloggvärldens röster kan ge mig en VINST på en resa som jag verkligen behöver.
Rösta så ofta ni kan....miljoners TACK!

Kommentarer :

#1: Annette My Rosevalley

Hej Anne,

Kul att du tittade in. Vilka härliga lapptäcken du drömmer om att få göra. Förstår att du blir tygtokig och sygalen. Jag är i ett konstant galenskapstillstånd nu för tiden sedan jag upptäckte mina hobbies virkning och att sy lapptäcken:D!



Jag köper mina tyger från USA och England för det mesta. Här i Schweiz kostar tygerna 3 dubbelt så mycket jämfört med om jag köper online från USA eller UK - och det är inklusive frakt! Och här finns inget vidare bra utbud heller. Bara trista old fashion, inget fräscht och nytt.



Det finns MASSOR av onlinebutiker och det är inte alls farligt dyrt. Mer farligt att man fyller shoppingvagnen till bristningsgränsen. Jag har shoppat en hel del från privatpersoner som har tygshoppar på ETSY och det har funkat kalasbra. HAndlar jag maximum 7-8 meter tyg går frakten på dryga 15 USD och tygerna ligger oftast kring 9-10 USD per yard/meter. Har precis beställt dryga 8 meter tyg i olika bitar (på meter, Fat Quarters, 1/2 meters bitar...) från SewDeerlyLoved på Etsy och paketet kostar 80 USD totalt. Har hittills inte behövt betala import eller skatter. SewDeerlyLoved har massor av Japanskt och blommigt Tanya Whelan. :D



Det finns andra mer etablerade storbutiker. Fat Quarter Shop har i stort sett allt det du talar om, Tanya Whelan, Lecien och andra med brittisk lantlivstema i sin design. Där kan man köpa färdiga charm packs, FQ's och per meter oftast.



Kanske borde jag skriva ett inlägg om vart jag hittar tyger och lista mina favoritställen. Börja med dom ˙uar två ställena och om du känner dig osäker så fråga Nåni-SMillas Design, hon har shoppat från USA och bor i Norrland. Hon kanske vet mer om import osv.



Det finns en svensk butik som heter Stoff & Stil, har du kollat den? Jag har precis beställt MASSOR av tyger där också. Ska till Sverige i helgen och hämta mitt stora paket. Här ska frossas i tyger och färger det vill jag lova. SewDeerlyLOved kan du hitta på www.etsy.com och Nåni finns i min blogglista. Tala om hur det går. :D

Annette

skriven
#2: Una

www.stoffochstil.se

skriven
#3: Petra

Hej jag håller på med lappteknik och handlar i USA då detta oftast blir billigast, maila mig din mail adress så ska jag skicka lite tips /Petra

skriven
#4: Agneta

Hej!

Jag vill gärna bjuda in till min webbutik på min blogg där jag säljer mycket japanska tyger, t.ex. Kokka och Echino. Och är det något du önskar så kan jag oftast hitta det då jag har många leverantörer. :)

Bra priser.

Hälsningar Agneta

skriven

Kommentera inlägget här :