Var är våren?

Hallå våren...var är du, var gömmer du dig?
Vi längtar efter dig som ska ge oss glädje och energi.
Vi har tröttnat på Kung Bores obarmhärtiga snöslask och blåst.

Vi vill höra lärkan drilla högt i skyn,
känna doften av multnad jord och vårblommor,
se de nyfödda killingarna sprätta omkring härintill.


Vill se barnens lek utomhus och vårsådd i trädgårdarna,
människor med glass i händerna, i linne med ansiktet mot solen.
folk i alla åldrar som picknickar i det gröna, cyklar eller bara
njuter på en parkbänk.



Hallå våren...var är du, var gömmer du dig?
Drömmen om vår är som att födas på nytt,
längtan efter gemenskp och glädje, semester och frihet.



Men våren vill inte! Snön yr utanför fönstret och vi ber,
t om barnen ber om vår.
De små liven som är är och nu vill inte längre ha snö,
för alla barn som älskar snö har tröttnat, nu hatar de snön.

Vår värld är upp och ner och vi är sega varelser,
men snart, alldeles snart, stiger vi över tröskeln...

....TILL VÅREN!



Kungsträdgården då träden blommar är den underbaraste tiden i huvudstaden.


Har ni sett vårtecken så får ni gärna skriva och berätta. Blommor, fåglar, myror,
eller vad som helst som påminner om våren.

PS; Era röster hjälper mig att komma närmare vinsten!
Nu skiljer bara 1 röst till ledande bidrag, så jag ligger ännu 2:a!!!

Detta får ni gärna kopiera in i era bloggar/FB/mail till era vänner;

(och skriva som ni själva vill formulera det förståss)

"Inre kraft" - Anne behöver fler röster för att vinna elskåpstävlingen
i lokaltidningen TTELA.se. Lämna din röst genom att klicka på hjärtat
nedanför bilden i länken nedan som jag bifogar.

http://ttela.se/prenumeration/tavlingar/elskap/1.1032779-elskapstavling/1.1133729--inre-kraft-malad?pageNr=2#photoWrapperAnchor

En röst på bilden ger också 1Kr/röst  till barnavdelningen på
Norra Älvsborgs länssjukhus.

Ni betalar inget själva, utan behöver bara klicka på räknaren under bilden..

Räknaren ändras när ni klickar på hjärtat..
Man får rösta varje dag på samma bild fram tom 11 april om man vill.
Tack för ditt bidrag!


PS: Tack vare ER ligger jag nu inte så långt från ettan!
Nu skiljer bara  1 röst så leder jag, men det gäller att vara ihärdig för min
värsta konkurrent verkar vara lika ihärdig!

Bloggvärldens röster kan ge mig en VINST på en resa som jag verkligen behöver.
Rösta så ofta ni kan....miljoners TACK!

Kommentarer :

#1: Ingrid S

Anne! Lägg ut länken varje dag! Jag prenumererar på dig på bloglovin, så jag går inte in på din blogg och kollar om du uppdaterat. Får jag en liten påminnelse så röstar jag givetvis på dig!---Hoppas att du vinner!



Ja, vem väntar inte på våren!

skriven
#2: Pappa

Heja Anne! Nu krävs bara en liten slutspurt för att du skall vinna. Har du angagerat alla dina syskon och vänner?

Själv missar jag inte att rösta på ditt bidrag - varje dag.

skriven

Kommentera inlägget här :