Dagens pysseltips 25 november...

Sök upp ett tyg du gillar i dina gömmor,
vitt, juteväv, brunt el. juligt.
Gör en påse av tyget
Fyll påsen med malen nejlika, kanel,
kardemumma och ingefära.

Sy på en spets på ovansidan
Knyt ihop till en påse och fäst gärna
kanelstänger på, vilket jag inte gjort här.

....Voila´så har du en juldoftpåse!



Detta tyg har jag klippt från ett par gamla babybyxor jag hittade på loppis
för en femma just för tygets skull. Har gjort flera saker av byxan och ska göra mer.

Pyssla på för det gör jag.

Vi är i stugan, har varit i skogen och hämtat grankottar i mängder, mossa,
fina mossbelagda grenar, lingonris, granris mm. som jag dekorerat stugan med.


Har du överbliven spets som du inte är rädd om, klistra rakt på dricksglas.
Det ger mysigt sken som sprider sig på bordet och runtomkring.
Placera gärna många bredvid varandra i olika storlekar.


Må så gott och en mysig Advents helg till er alla därute!



Kommentarer :

#1: Kia (ängeln Simons mamma)

Blir så glad när jag ser den rödvita rutiga lavendelpåsen.Exakt det tyget har jag till mina köksgardiner nu i jul.Ha en vacker advent i Trollhättan.Kram Kia

skriven

Kommentera inlägget här :