Den stora depparedagen....

Den stora depparedagen fick jag höra på radio idag....
Men jag förstår inte...varför??
Fick förklarat för mig på P4 Väst att väääääldigt många,
statisktiskt sett (det har någon fastställt) är det eko i plånboken
som gör just denna dag till en av de svåraste på året.....

Ja, vad säger man....vill verkligen inte vara fröken präktig, men de talade om
att man kan göra så mycket för att klara av denna hemska månad.
Man kan...hör och häpna, låta bli att shoppa under januari månad!
Baaaara köpa det nödvändigaste, mat tex inte handla månadens "normala"
budget av kläder och prylar för XXX antal tusen...

Vaddååå? Depparedag??? Har folk inget liv???
Blir DU lyckligare av att gå på stan och handla på dig än mer prylar,
när december var årets prylmånad Nr 1 hos de flesta?

Nä, misstänkte det...lyckan i livet består av så mycket mer än
prylar att proppa i de överfyllda skåpen, rummen, förråden, garaget, vinden,
källaren, vitrinskåpen, lådorna, badrummen, mm mm mm...
Förstår att det är knapert för de allra flesta efter jul, men blev
lite irriterad på att vi är så konsumtionsinriktade.....

Nä, jag är allergisk mot köphysterin och det är jag glad för.
Jag köper saker jag behöver och ibland är det kul att köpa något fint när
man ska på fest så klart. Är gärna på loppisar och gräver för att hitta
fynd och det är också en form av shopping så jag ska inte sitta här och peka!
Älskar förståss nya fina prylar åxå, men bara när jag har pengar.
No big deal liksom...Berit-kredit finns liksom inte...

Vet inte varför jag kom in på det, men nu är det nedskrivet och jag ändrar aldrig
på det som ramlar ner från min okontrollerade hjärna så nu blev det så.....

Nåväl...vad har den senaste vecka  bjudit på?

Ganska mycket med underbara upplevelser (som åxå kostar pengar)...hmm...
Fredagen den 13.e som vi sett väldigt mycket fram emot bjöd på Roberts Revy


Jag och älsklingen var på Roberts revy-premiär tillsammans med
hans 2 vuxna barn + 4 goa vänner och det blev en kväll att minnas!



Istället för blommor blev det denna karikatyr av självaste Robban,
och en säck med frukt &grönt ;-) Om du vill skratta så se showen!

Vill sååååå gärna lägga ut underbara bilder från showen som jag tog, men då
förstör jag uppleveslen för de som  ska se den, så jag låter bli....


Så jag bjuder på festbilder på oss istället. Jag och bästaste väninnan
Anita dansar loss tillsammans med finaste älsklingen.

Älskar er båda lika mycket! 


Finaste bonusbarnen Anna & Marcus var med, helt underbara unga vuxna!


Vi sov över på hotellet och lördagen bjöd på god hotellfrukost med 2
av vännerna som också stannade och därefter åkte vi till stugan...

Tack älskade finaste för att du bjöd på allt det roliga vi upplevde tillsammans!

Stugan ja....
man behöver inte alls mycket faktiskt. Konserver finns och frysen
bjuder på mat så vi slipper vara hungriga. Kylen gapade tomt, men det fanns
mat så vi klarade oss. Bullens prinskorv funkar som mellanmål ;-)

Vattnet är avstängt, så älsklingen fick hämta från grannen så vi kunde göra det
nödvändigaste. Tänk vad enkelt det kan vara när man gillar läget!
Vi har dunkar med vatten till disk och hygien. Man behöver inte många liter när man
måste bära vatten....(läs mannen bära...jag bär inte)
Brasan tändes så även värmemadrassen, och elementen, det blev VARMT och mysigt!
Mulltoan funkar suveränt. Och vad mer......?


Jaaaa, detta! Det ser man INTE i stan. Utanför altanen visar sig den
vackraste tavla som är värt allt på denna jord. Tänk om vi inte åkt upp,
då hade vi missat den vackraste av solnedgångar. Jag säger bara en sak,
STOR Kärlek till planeten JORDEN!


Man kan inte använda handfaten inne på vintern så då är det
bara att gå ut för att borsta tänderna. Här står jag framför
gäststugan och ser ut som ett troll och njuter av stunden!

ÄLSKAR denna plats på jorden,
vill inte därifrån och när vi åker längtar jag redan
tillbaks när vi sätter oss i bilen. Är så glad att vi bor ganska nära stugan.

När vi väl åkte för att hämta min bil vid hotellet, så hade "någon" glömt att släcka ljusen
så bilen var stendöd, som vi löste med starkablar så det var bara att tuta och köra hemåt.

Väl hemma så kom vardagen ikapp...Ojj, alla har städat bort julen, men jag VILL INTE!
OK då...tog mig hela dan att sortera in det fina och slänga gammalt julskräp som legat i
lådorna i åratal. Nu är det ordning till nästa jul. Men på vägen så har jag en förmåga att hitta
en massa andra projekt som "ploppar" på. Linneskåpet ligger utspritt på golvet för
att sorteras upp. Förstår inte hur jag tänker. Gör en sak klart först!
Går numera mer på intuition än strukturerad projektledare.


2 flyttlådor fint i ordning och tomtens egna låda sover sött till nästa jul.


TACK underbara FINASTE för en fantastisk helg!

Imorgon väntar nya provtagningar för onsdagens cellgifter som jag har så
svårt för att förlika mig med, för jag är ju så lycklig och jag äär ju så FRISK!

Förstår inte...förstår inte alls faktiskt...för vi fick ju en inbjudan idag till
dotter Christines & Jonas bröllop i juli , och då är det FEST,  STOOOR FEST!

LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR! Tänk....Jag....MOI ska få uppleva min dotters bröllop!
DET ÄR STORT!

LOVE och natti!






Kommentarer :

#1: Kia (ängeln Simons mamma)

Njut och må bra Anne.Ibland händer det mycket och saknaden gör också kroppen i obalans.Märker att har det hänt psykiskt jobbiga grejer så kommer en febertopp och värk i leder och muskler.Du har nu din älskling som gör att du får oanade krafter.Är så glad för din skull....fortsätt att kämpa.Kram Kia

skriven
#2: Elisabet Roslund

Det låter såå underbart med kärleken och allt mysigt ni gör tillsammans.



Allt gott till er!



Kram/Elisabet

skriven

Kommentera inlägget här :