Livstecken....

Vet inte, men har inte haft lust att skriva så mycket det sista och så är det
emellanåt. Tankarna far omkring okontrollerat och med sin alldeles egna kraft,
drömmarna vävs med verkligheten, existentiella tankar och känslor varvas
med vardagliga ting och det känns som jag är i en bubbla som jag inte känt förut.
Frågor som inte har några svar...

En osäkerhetsbubbla, en räddbubbla, en härochnububbla,
en väntatillnästaröntgenbubbla.
Blubb...blubb...


Försöker fokusera på saker som är konkreta som tex att träna och äta rätt,
göra allting rätt, i alla fall det som känns rätt för mig, så det blir bra sen, kanske,
..eller kanske inte ändå, och det är det där ordet kanske som gör mig så rädd.

Vill inte ha några tips, inga råd, för jag bär detta ensam, trots att jag inte är ensam.
Kombinationen kan göra både mig och omgivningen frustrerade, men så funkar det.
Lyssna gärna, det räcker, om jag är ledsen eller tänker knasiga tankar, så lyssna bara.
Man vänjer sig aldrig att vara inne i "cancerland". Börjar bli less på det nu, trots att jag
verkligen gör allt för att leva ett fullt normalt liv och det funkar ju bra rent praktiskt.

Jag vet ingenting, mer än att ångesten kryper inpå mig ibland som den inte heller gjort
förut. Ovisshet och kalkylerade vetenskapliga prognoser serveras av onkolog och hamnar
på pränt på läkarintyget....kronisk??...vaddå kronisk? Hur länge då?
Kan en cancer bli okronisk? Ungefär som en tills vidare anställning, att det liksom rullar på
tills det inte är kul längre och man slutar och byter jobb eller...?

Känslor är svårt, för de bor inuti, de syns inte men finns i allra högsta grad. Kärleken och
familj&vänner är oerhört läkande och jag är så tacksam att de finns runt mig.

Är inne i en slags handlingsförlamningsfas. Orkar inte pyssla så mycket, eller ens vara
särskilt kreativ men läser desto mer och går och går och går med stavar. Är på gym
och krigar mot cancernörden. Krigar genom att ligga steget före. Inte bli förkyld, äta
massor av antioxidanter, vitaminer, frukt o grönt, läsa tjocka vetenskapliga böcker osv..

Kroppen måste bli stark och ha muskler, för cellgifterna får inte dra ner mig mer än att de
dödar cancercellerna. Hoppas jag blir riktigt ARG snart, för det kokar i mig, bubblar och
vill UT...
.det kommer nog tids nog...ILSKAN, den har jag inte haft än. Måste hitta ett sätt
bara att döda den jävla cancernörden bokstavligen! En ritual kanske....som Madde hade,
hon dödade ett kålhuvud i duschrummet tillsammans med David med en kökskniv.
Vi skrattade gott åt det tilltaget.....får väl hitta något jag med.....

...för tidsinställda bomber ska ju desarmeras!


...och healingen genom kärleken ska segra!





Kommentarer :

#1: Kia (ängeln Simons mamma)

Skickar många,många kramar fyllda med positiv energi

och enorm styrka.Kia

skriven
#2: Elisabet Roslund

Skickar också en massa styrka till dig Anne!

Kram

skriven
#3: Maja

Maja här, läser- delar...

skriven
#4: Susanne

Vill bara säga att jag varit här och läst dina ord. Skickar kraft din väg, kraft till vad du än vill ha den till...

skriven
#5: Maria K

Hej!

Det är nog bara så att man måste få "deppa ihop" lite ibland. Det är en sån otroligt tuff situation du befinner dej i. För oss som haft cancer är ju detta största mardrömmen - att den ska komma tillbaka. Du är där och vet vad det är frågan om. Stor styrkekram till dej, det är skönt att se att du kan ta tillvara de små guldkornen i tillvaron, de där som inte alla kan förstå är så viktiga när man ännu inte varit drabbad av något svårt. Tänker mycket på dej och i tankarna kämpar jag med dej.

Kram maria

skriven
#6: Mia Skellefteå

Skriver inte att jag "förstår"..för jag kan aldriog vet hur du känner, hur ångesten tar vid när cancerhelvetet pyr....Men jag skriver att jag lyssnar, att jag finns! Så himla klok dotter du hade, syftar på kålhuvudet. Jag tror och vet..att såna strategier kan vara bra. ANvänder det ibland i jobbet, man kan bland annat rita ngt tex om ngn blivit övergreppad, ritar personen för att sedan köra papperet i papperstuggen. Det är sunt att få utlopp för ilskan,oron! Tycker det är bra du skirver av dig i bloggen och att du även förmedlar att en dag är det pångest och skiiit-för att nästa dag se lite blommor, kreaativitet. Vi mskor vill så gärna agera då ngn mår dåligt - men oftast tror jag det vi behöver är att bara finnas. stor Mia kram hela dan

skriven
#7: Anonym

Hej - fick aldrig kommenterat ditt inlägg. Fasan å bra du får fram dina tanker i känslor - även mina tanker i känslor !!! Fantastisk att läsa dina ord även om det handlar om svårare saker. Glad att du nu åter känner styrka. Du gör det samma som jag - hittar glädje och styrka av att inte bara omge dig m dina dom du r glad i - men även vackra blombuketter som du gör själv :-)

Mitt hus r för tusen full av vaser ned blommor - och levande ljus samt härlig musik :-) !!

Kjempeklem , Ingrid

skriven

Kommentera inlägget här :