Fjällbacka vs cellgiftselände...

Fredag den 13.e.....spooky dag...

Vaknade 04,40 idag....måste vara en eftereffekt av
kortisonet jag tog igår. Betapred 16 tabletter...

Morgonen började med att jag inte hittade mina kaffefilter,
Alltså...första gången var kl 06 då jag inte kunde somna om,
så jag steg upp, tog filter i vanlig ordning, kokade kaffe omgång 1.

Nöjd, och till kaffet lite pyssel...

En timma senare ville jag ha mer kaffe, omgång 2, så jag öppnade
lådan, men inga kaffefilter.........hmm, har jag lagt dom någonstans?
Nej, jag tar ju aldrig hela filterlådan utan en filterpåse åt gången.
Dessutom var förpackningen full... filtrena är på flykt!

Håller jag på att bli galen, letade lite överallt, man vet ju inte om
alzheimers slagit till eller så....men släppte det och bryggde kaffe
med gamla filter som är för små (som jag aldrig använder)

Kaffe blev det...men filtren är borta...känns som att någon rumsterar
och vill säga mig något.

Om inte filtrena kommer fram, eller om de kommer fram på samma ställe,
"by a happening", så ringer jag ett medium....någon vill säga mig något.

Andra saker har också hänt det senaste, men det kan vi ta en annan gång.



Ja, det var egentligen en parentes...

Jag och darlingen var ju i Fjällbacka förra helgen och vill visa lite bilder från det.
Vi fick ett spontanryck; Vi gör en utflykt och Fjällbacka är bara en timmas bil
mot kusten, ovanför Munkedal och lite till.


Sagt och gjort, käkade lunch med ett glas rött till på  "Bryggan"
och bara njööööt!



Spatserade i mysiga gränder, konsthandlare, klädbutiker,
promenerade och luktade på blommorna.....



Här var det rosor kan jag lova....hela trädgården full!




massor av rosor...


...och litet sött stilleben...


...rosor, rosor, rosor, doftar underbart!


Vita små hus överallt, så läckert mot bergen....


Vi kom på att inte åker vi hem härifrån, så vi hyrde in oss på B&B,
hittade huset på promenaden, helspontant, hyrde tom lakan & handdukar.


Och så kvällsmys med musikunderhållning ett glas öl och romantik.

Det var en underbart mysig spontanhelg som vi kom på bara så där...


Igår kom då cellgiftsomgång Nr2 med Taxol.



Underbara väninnan Anna R följde med som stöd. Bilden är efteråt på
Yerba i Uddevalla, där vi pustade ut efter persen...hujja...

Fick Taxol och vad händer? Jo efter 6 minuter får jag en allergisk reaktion,
hade ändå tagit 16 Betapred innan för att premedicinera mot ev. allergi.
In kommer 4 sköterskor springade och min sköterska är snabb som en vessla,
stänger av och ger mig koksalt som ska ta bort det som gått in.

Fick en oerhört obehaglig känsla i bröstet och tänkte...nu dör jag, ja så kändes det,
blev röd i ansiktet och det var en indikation till sköterskan att nu stoppar vi.
Hon satt med förståss och vakade över mig de 10 första minuterna.

Stackars Anna fick se och blev rädd förståss och jag grät.
Sedan fick jag 30 min. vila för att testa igen, det kan ju gå.
In med nytt förök, efter 4 min kom samma reaktion, men nu kände jag igen det,
och blev inte lika rädd, så jag fick in 10 min cellgift, tja nu är det nervöst för vi ska
testa en gång till den 26/7, så håller tummarna.

Efteråt behövde vi ett rejält mål mat, smarrig soppa i underbar trädgård,
och mumsig efterrätt o kaffe. Köpte blommor på ett garden center och
pratade i timmar! Vi har verkligen haft en fantastisk dag tillsammans,
trots det som hände.

Tack Anna för att du vågade följa med. Love U ♥



Nu iväg för att prova peruker jag beställt....tjoflöjt ;-)

Kommentarer :

#1: Monia - mamma till Tuvalie

Hej! Var gärna med i mina olika tävlingar. Du kan vinna ett egendesignat iphone-skal, barnkläder, barntillbehör, supersmarta nappar,, valfria solglasögon, samt inredning :) Kika in under kategorin TÄVLINGAR, det kan ju vara just DU som vinner :)

skriven
#2: Kia (ängeln Simons mamma)

Anne,håller tummar och tår för att du ska slippa fler allergi reaktioner pga cellgifterna.För din skull hoppas jag att sommaren inte blir för varm de sommarveckor som är kvar.Peruk och sommar är ju inte dom bästa kombinationer.Njut nu av dotters bröllop och din kärlek.Må så gott du kan.Kram Kia

skriven
#3: Ninni - Foto & Vardag

så härliga bilder =)

skriven
#4: Hanna

Vad fint det ser ut!

skriven

Kommentera inlägget här :