Pyssel mellan skurarna...

Livet handlar inte om vad det är för väder,
utan vad man kan göra, passa på, ta till vara,
på det som är just nu, det som inte blir sen,
när solen skiner och alla vill bada, fika,
läsa en bok under parasollet, äta bär,
kanske till och med plocka,
rensa ogräs, eller bara vara,
busa med barn eller se på havets vågor,
måla en tavla eller meta i en båt...

Medan man väntar på det där vädret,
som alla tycks haka upp sig på,
så gör slag i saken och ta tag i det som inte blev av
när solen gassade hela den där andra sommaren då allt låg still,
inget blev gjort, allt det  man ville hinna, men det är ju så fint,
ungarna vill bada och jag vill läsa en bok...

...den boken kan man läsa i regn som i sol,
och snickra, sy och busa med barn kan man göra när som,
tja, vad hindrar dig, eller är det bara en spärr?
Nog är det så för allt kan vi göra, allt det som vi vill.

OK....kanske inte så kul att bo i Småland just nu...
...men ja, ni förstår...

Jag pysslar med allehanda saker, både stort och smått,
och nu får ni se lite av det jag gjord, det som är smått.

Det stora är pysslet inför dotters bröllop, men det kan jag
inte visa än....

Så håll till godo..


Vaser jag gjort av uttjänta tomatburkar....


Två lager färg och gamla bokmärken från 50-talet som väntat på nytt liv.


Två lager lack och lite pynt som gör under...


Grönt är skönt...


En olivburk funkar lika bra...


Patellkarameller...mums!


Tja, man tager vad man haver...kostar inget extra.

Så, nu är det nog dags för lilla sängen.
Imorgon väntar cellgift nr 2 av Taxol....
Men jag hänger inte läpp så länge jag är "frisk", har två ben
att gå med, armar och fingrar som gör som jag vill och en hjärna
som säger, "du bestämmer, gör det du har lust till."

Det stora pysslet jag har att göra med är ju förståss min dotters
bröllop, absolut inget påfrestande. Lite pyssel bara som jag gillar,
och när lustcentrat får vara igång så håller jag mig frisk...

As simple as that!

Natti alla kära!











Kommentarer :

#1: Kia (ängeln Simons mamma)

Blir så glad när jag ser ditt somriga pyssel Anne.Så mysigt med ett vackert bröllop.Hoppas att det blir bra och att du får vara pigg den dagen.Tänkte på din älskade Madde i lördags när jag hamnade på Uddevalla akutmottagning.Det kan vi kanske ta per mejl någongång.Ha det nu så bra som bara du kan ha.Många kramar Kia

skriven
#2: Anna

Å så kloka ord som kontrast till allt gnäll om detta väder :)

skriven
#3: Susanne

Fint!!

skriven
#4: ewa

Åh va fint och somrigt det var med burkarna, var får du alla bra ideér ifrån, eller kommer du på dem själv? Funderar på att göra nåt liknande md barnen kanske, men lackar du burkarna efter att du satt på bokmärkena så att de inte lossnar om man har dem ute?

Kram

skriven
#5: Anne

Tack för komplimangen Ewa!

Ja jag får mina ideer från "ingenstans" men inspireras av många olika saker...vet inte riktigt hur jag bär mig åt själv.

Men kopplar nog ihop saker jag sett, lägger till något nytt och gammalt av saker jag har...

Sparar på snören, papper, burkar lådor osv...kan alltid komma till användning, så jag har ett lager av saker i olika lådor.

Ja, jag lackar burkarna så bokmärket sitter fast.

Lycka till med dina pysselprojekt!

skriven

Kommentera inlägget här :