Virknålen är mitt vapen....

Det låter ju lite onödigt dramatiskt förståss, och det kan även sägas på ett annat sätt,
nämligen att virknålen följer med mig vartän jag går. Några garnnystan i väskan och virknålen
i högsta hugg kan resultera i precis vad som helst, och jag får nya ideer hela tiden som bara
måste bli gjorda pronto..."problemet" är att jag har fler ideer än tid....ett angenämt problem :-)
 
 
                        Detta söta lilla nattlinne sydde jag häromdagen till systerdotters docka av ett
gammalt linne som båda mina döttrar använt en gång i tiden...
 
       Och systerdotters docka har så lite kläder så då började jag spontansticka en klänning när jag var där och hälsade på. Vi hade så roligt, Lovisa valde färger och knappar till klänningen.
   Baksidan....det går fort och man behöver inget mönster, bara mäta på dockan.       Som synes är dockan ganska liten och behändig i storlek. 
 Dockkläder behöver egna galjar så jag gjorde ett par av luffartråd och lite spets, Voilá.
 

Skickade sakerna på posten när jag gjort klart hemma...roligt med paket..
 

Vi var i stugan i helgen och där knåpade jag lite. En miniväska till Lovisas docka...
 

Knappen har jag hittat för länge sedan i en stuvbutik....har en del i mina gömmor...
 

Väskan fick ett foder av en gammal duk som hade en fläck på sig, inte slänga saker utan
att återanvända till smått och gott...jag är samlare och det ger utdelning,
man tager vad man haver...gratis för det mesta och oerhört roligt att "omskapa".
 

Sommarens sista blomster från stugtomten fick plats också...
 

En liten handväska på några cm slängde jag ihop av bara farten...
 

Alla har vi saker i väskan och det ska ju även en docka ha, så jag gjorde ett skrivhäfte...
 

Ett något större rosa skrivhäfte med rosa innanblad följer med också....
Nästa gång vi ses jag och systerdotter får hon ett paket med lite väskor till dockan.
Klänningarna och galjarna har hon fått redan.
 
Hoppas ni blivit lite inspirerade att använda det ni har, garnrester, knappar, lite papper,
lite tygbitar...ja man behöver inte mycket för att det ska bli något.
 
Julen kommer fortare än vi anar så det är dags att börja pyssla ihop julklappar.
 
Såååå...nu ska jag inte leka mer....vuxenuppgifter väntar, som att städa stugan så
jag kommer hem någon gång...
Puss o Kram!
 










 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ingrid Henriksen

Sååååå gulliga- och vackra ting !! Konstnär är du !
Supert att du - om du orkar- hör av dig när det blir tid för JK : )
Klem Ingrid

Svar: Det ska jag göra, hör av mig när jag är i Gbg. Kram!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :