Barnasinnet var det ja.....

Helgen tillbringade vi i stugan och där kan man inte göra så mycket annat än att bara vara,
njuta av naturen och höra elden spraka i öppna spisen.
Hade med mig garner och virknål som är lätt att ta med överallt, så några saker blev till.
 
En rosa minihatt som jag virkade på frihand eftersom jag är så dålig på att läsa mönster. Garnet
har jag haft liggande sedan 80-talet då allt var rosa, så nu kom den till användning igen.
 
Mininallen Nilla fick hatten när jag kom hem. Har lite leksaker som syskonbarnen
gärna leker med när de kommer och hälsar på....
 
Och från sidan....
 
Igår fick jag mersmak, så den gula klänningen virkade jag spontant till llilla musen Maja.
Det går ju så fort att göra minikläder och jättekul! I morse fick nallen Nilla byxor också för
man kan ju inte gå med rumpan bar!.... Hittade ett gäng färgglada garner på loppis förra
veckan för bara några kronor, och det är så roligt att hitta billigt garn.
 
Och i helgen blev även ugglan Holger till. Första försöket att göra en uggla. Lite vindögd men
har sin alldeles egna personlighet. Ska verkligen virka flera, det var riktigt kul.
 

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Starta en webshop Anne.Dina alster är helt fantastiska....duktiga du.Det verkar som om cytostatikan inte bråkat så mycket med dina händer.Isf tack och lov!!!Kramar Kia

Svar: Webbshop hade varit kul, men kanske jag gör något framöver när jag piiggat på mig. Vi får se vart det landar när mina behandlingar är över och jag är frisk :-)
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Hanna Karlsson

Vad kul att virka!

skriven
#3: Kristina

Så bedårande små kläder du skapat. De blir skoj att leka och plocka med för barnen och lika kul för oss vuxna att titta på. Den lilla orange klänningen med blomma på är underbar! Så kul att kunna vara så kreativ. Ser fram emot att få titta på fler små alster.
Kram :-)

Svar: Bara roligt att göra och så snabbt klart...lite "latmanspyssel" för mig för att se snabba resultat...hihi...Kram hjärtat!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :