Sportlovstider.....

I helgen var jag och älsklingen i stugan för att känna lite "fjällkänsla".
I Dalsland är det lite mer snö så vi fick ett ryck på lördagen när vi kände
en härlig kramsnö sjunka ner under fötterna....
 
.....Jaaaa, vi gör en snögubbe!.....
 
 
Snöhennen "Henny"......
 
 
Under tiden som snöbubben växte, insåg vi i jämlikhetens tidevarv att det finns inte längre några
snögubbar, i alla fall inte i Sverige, för här måste ju allting heta hen nuförtiden....
 
Så det fick bli en "snö-hen"....snöhennen "Henny"......
 
Shitpommfritt vad roligt vi hade....vi har nog skrattat hela helgen tack vare att Henny blev till.
 
Ja, vad vore livet utan barnasinnet...?
 
Stugan bjuder på mycket mys framför brasan, ett glas rött till maten och total tystnad utanför
husknuten. Umgänge med goda grannar och långa promenader i naturen.
 
Nu visade det sig att jag inte orkar så mycket längre, går som en gammal traktor och jag är
ständigt trött, dygnet runt. Cellgiftseländet börjar ta ut sin rätt. På torsdag kanske jag får
sista cellgiftskuren om provsvaren tillåter det, vi får se.
 
Jag har varit mentalt stark fram till före jul, sedan har tröttheten urlakat både kropp och själ.
Försöker, men hittar inte energin eller glöden att vilja orka lite till och lite till.
Är  bara jävligt trött på skiten för att tala klarspråk.
 
Är så lycklig över att jag har en kärlek vid min sida som ger mig dagliga skratt och värme.
Det hade jag inte förra omgången och det är stor skillnad att vara stark ensam och att ha
ett dagligt stöd i en livskamrat. Visst är vänner och familj betydande, men det kan aldrig
ersätta tvåsamheten. Jag vet, för jag har provat båda alternativen.
 
I eftermiddags när vi kommit hem från stugan kraschade jag i soffan coh sov 3 timmar.
Nu ska jag lägga mig att sova för natten, för jag är så trött så jag knappt orkar hålla ögonen
öppna.
 
Trötthet kan ta kål på den starkaste av viljor.
 
...och vad hände med "Henny"..? Jo, den började smälta idag stackarn, näsan hade ramlat av,
och ena tutten hade ramlat av...lte symboliskt roligt....hatten hade blåst av och de flesta
attiraljer hängde lite varstans.....men barnasinnet...det har vi kvar ;-)
 
 
Puss o kram och natti!
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Barnasinnet ja.....gud så underbart att vara så där härligt barnslig ibland.Vi behöver det.Är glad över att jag har lätt för skratt...det underlättar.Men inatt blir det tungt att somna.....19 februari är en hemsk dag för oss.Fem år sedan vår älskade Simon lämnade oss.Men vi fortsätter för brödernas och vår egen skull.Vissa datum är extra jobbiga.Är glad för din skull att du har din kärlek hos dej....det är tryggt.Kramizar i mängder,Kia

Svar: Mina tankar är med dig Kia! Jobbig dag förstår jag, men hoppas att ni kunde göra den ljus trots tunga sorgliga känslor. Kram till dig!
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Anna

Mysigt med stugan och snögubben blev ju grym ;-)
Tröttheten tar, kroppen slits med tuff behandling och det mentala likaså. Men valet så ändå så självklart, vi vill leva.
Vi kämpar på ändå <3

Svar: Ja vi får kämpa på och stor kram till dig Anna!
Pysseltokig optimist

skriven
#3: Ingrid

Härlig att höra från dig. Stämmer i - tröttheten smälter en ner - jätte tråkig. Hjärnan vill - men d går inte. Hoppas du får uppehåll i behandlingen m cellgifterna !
Kram

Svar: Tack Ingrid, Hoppas det går bra för dig och att du fått fortsätta att vara frisk.Klem från Anne!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :