Stickomania......

Jag har stickat en del i vinter och det har blivit torgvantar till systrar, väninnor,
dotter och bonusdotter. Bra julklappar som var väldigt uppskattade.
 
Enkelt att sticka och det går fort och lätt och inte alls ansträngande.
Man kan sitta nästan var som helst, i bilen, tåget, framför TVn.
Nu håller jag på med ett par som är jättelånga i skaftet, mörklila till min syster som
beställde väääääldigt långa....dessa får ni se när de är klara.
 
Men här kommer i all fall vår-torgvantar som jag stickat till dotter och bonusdotter.
 
Till Christine, enkla vita med lite längre skaft och några pärlor på....
 
Till Anna, liknande men med lite annat mönster på och lite mera tumme.
 
Det är så kul att göra många för man kommer på nya saker längs vägen.
Jag stickar inte efter mönster utan hittar på spontant under tiden som jag stickar.
 
Vanten talar om vad den vill ha......och personerna som ska ha dom har
olika smak också.
 
ja, det var en kortis idag.
 
En trevlig helg önskas er alla därute!
 
Själv ska jag gå på bio Les Miserables med darling och därefter äta middag ute.
Helväll med andra ord. Vi har inte setts på hela veckan så jag längtar verkligen.
 

Kommentarer :

#1: Anna

Önskar dig en fin helg. Kram från Anna

skriven
#2: juha

kan bli så avunsjuk på din förmåga att finna ro och harmoni
i hantverk och kreativt skapande ,, jag finner harmoni i över 200 ,, kolla och njut http://www.youtube.com/watch?v=YrBOQaYpA50 kram store bror

skriven
#3: Kia(ängeln Simons mamma)

Ha en fin helg med god mat och härliga vänner.Må så bra du bara kan och orkar!!!Kram Kia

skriven
#4: Nicka

Suuuuper-fina vantar.. Trevlig Helg och Kramar

skriven
#5: Elisabet Roslund

En supermysig helg önskar jag dig:)
Kram/Elisabet

skriven
#6: Kia(ängeln Simons mamma)

Glömde säga att vantarna var så super fina.Önskar att jag klarade av att sticka fortfarande men ett flertal operationer i handlederna satte stopp för denna roliga hobby.Men det gäller att finna annat att göra.Njut av det du kan och vill njuta av!!!Kramar i massor Kia

skriven
#7: Caroline

Vilka otroligt vackra vantar!!!
Kram från en Uppsalabo ♡♥♡

skriven

Kommentera inlägget här :