PET-CT igen....

Den här behöver jag idag!
 
 
Ska till Sahlgrenska för att göra PET-CT igen kl.15, med kontrast och innan ska jag ta det lugnt
och hålla mig varm. En radioaktiv isotop ska in i kroppen för att de lättare ska se hur mycket
aktivitet det finns i tumörerna. Jobbig undersökning som innebär en j...la förväntansångest.
 
Försöker hantera det efter bästa förmåga, men en timma innan tar jag en lugnande tablett för att
slippa få panikångestattack som jag fick förra gången. Inte av undersökningen den gången utan
av kontrastvätskan. Kroppen trodde att den var allergisk mot kontrast!!!! Man blir ju matt och ledsen
när kroppen håller på så där och bråkar med mitt förnuft.
 
Dom får ge sig nu de där ångestmonstren som konfererar i mitt huvud om vad de ska hitta på
denna gången. Min ängel Ammie är med mig idag tack och lov. Tur jag har en fin man och goa
vänner som ställer upp. De har alla änglars tålamod med mig. Tack för det allihop. Jag älskar er
alla för att ni berikar mitt liv på så många sätt.
 
Tack för att ni finns ♥ ♥ ♥ Nu tar jag ett bad för att coola ner och sedan kommer Ammie
för att hämta mig, vi blåser ner till Göteborg, går på Haga, äter och fikar innan.
Ammie får äta och jag dricker vatten. Ingen mat efter 10,00 så nu får magen kurra
till efter 16.
 
Wish me luck!

Kommentarer :

#1: Yvonne

Hoppas att allt gått bra idag och så håller jag tummarna för ett bra besked! Kram <3

skriven
#2: lule

Hoppas us gick hyfsat. Förstår verkligen dina känslor inför detta. Man blir bara så jävla förbannad över allt elände människan måste utstå!!!! Det måste vara en satan som härjär på jorden.????!!!! Hemska värld!!! kan inte hjälpa att jag känner det så . Natti natti j

skriven
#3: Karro

Jag vet vad det betyder med förväntansångest som går överstyr. Men blivit mkt bättre på hantera det. Inte lätt att säga till andra hur de ska tänka. Men man hittar sina vägar. Skönt att det är över nu för dagen i alla fall.
Ibland tänker jag.. Om några timmar är det över, då är jag hemma igen. Och tiden kommer ju inte stanna och hålla mig kvar i eländet, utan den tickar ju på, så det GÅR ÖVER.

Du kämpar Anne som en oxe. Sänder dig cyberkramar och hoppas att du sover gott såhär dags.

Svar: Hej Karro, Ja visst går det över, men man är så fruktansvärt trångsynt när man ligger där med sitt ångesttäcke. Nu ska jag få hjälp....KBT hoppas jag.
Pysseltokig optimist

skriven
#4: Karro

KBT är det bästa du kan prova mot ångest. Det har hjälpt mig och hjälper i princip de flesta som tar hjälp.
Och det är viktigt att man gör det innan hela tåget har rusat förbi. Vilket det inte låter på dig som det har, inte på långa vägar.
Jag vet att ångestmonstret gör oss paralyserade. Det går att lära sig att ha ångest och ändå hantera det. Det som är jobbigast är pngesttankarna tycker jag. Meditation styrker också frontalloben (tror jag det är) som gör oss mer balancerade mentalt. Med träning av KBT kommer du fixa detta. Du kanske kmmer ha en viss ångest, men förhoppningen är att trots att du har ångest, sp fixar du det ändå.

Stor kram !
Det låter inte som att det som hände dig på sjukhuset är en panikattack i mina öron. Men jag är ju bara expert på mig själv. Ofta när man har panikångest är man väldigt skärpt i sina sinnen, mer än vanligt.

skriven

Kommentera inlägget här :