Fredagsmys i nöd och lust.....

Ikväll blir det åka av. Vår käre vän Robert har satt upp en komedi som
vi ska få njuta av ikväll. Vi är ett gäng vänner som ska mingla, dricka
bubbel och äta buffé innan föreställningen börjar i Vänersborgs vackra
gamla teater som är från 1800-talet...tror jag.
 
Vänersborgs Teater är vacker och gammal, hittar inte när den är byggd,
men brann 1910 och byggdes upp igen 1911.
 
Robert är en underbar man som har en naturlig fallenhet och stor gåva
att underhålla och göra människor glada. Han har humorn lätt tillgänglig
i bakfickan och har även ett oerhört djup som människa.
 
Så är det nog med människor som har humor och skådespeleri som yrke.
De är ofta stora tänkare och tar fram humorn ur det geggigaste och svarta
emellanåt. Det gör Robert till en stor människa, han tänker och känner med
sitt hjärta. En varm och kärleksfull vän.
 
Han och tre personer till var värdar på vårt bröllop och han gjorde en
fantastisk insats med några sketcher som gav alla bröllopsgäster och oss
mycket glädje och skratt och fina minnen för livet.
 
Han sjöng även för oss i kyrkan och det var mycket vackert så tårarna rann.
Låten var "Aldrig ska jag sluta älska dig" av Jonas Gardell som han sjöng
med bravur, och med en egen touch, så nu vet ni det.
 
Jag tycker det är viktigt att man talar om för de man tycker om att de är viktiga
i våra liv. Att de gör något bra, att de gör skillnad. Alla gör vi skillnad på ett eller
annat sätt om vi tänker efter. Om vi är generösa med kärlek så får vi kärlek
i tusenfalt tillbaka. Det handlar inte om att rädda världen. Det räcker med det,
lilla, ett telefonsamtal, ett vykort, att lyssna, att göra någons dag. Att skänka
andra glädje ger glädje tillbaka.
Jag fick ett fint kort av Elisabet i Skåne som följt min blogg i alla år. Hon skrev så
fint och jag blev såååååå GLAD att det damp ner ett kort sådär. Det gjorde min dag
just den dagen. Att hon köpt ett kort, skrivit, gått med det till brevlådan. Det är en
aktiv handling till någon man tycker om. Det är stort för mig. Så tack Elisabet!
 
Låt hjärtat fortsätta att leda dig Robert. Du ger glädje åt så många människor.
 
 
Robert till vänster i bilden om någon undrar....
 
En något lustig detalj i sammanhanget är att vi som ska gå på teatern,
alla damer i sällskapet börjar på A..... Alla goa härliga vänner, även de som inte
börjar på A...Hihi...
 
Ammie o Pelle
Anna o Tomas
Anna o Marcus
Anna o Linnea (Annas väninna Linnea börjar inte på A, men slutar på a)
Anne o Per-Åke
Anita o Robert
AAAA..A-A-A-A-A...AAAAAA... tänker på fem myror.......
 
Så om ni bor inom en radie på tja, välj själv så ska ni se denna komedi.
Robert gör ju Grottmannen också emellanåt och den som missat att se den
ska absolut se den när den dyker upp igen, för det är tre timmars igenkännade
och skratt. En hel kvälls skrattinjektion kan jag lova.
 
Jag tror att vi får oss en skrattinjektion ikväll också.
 
Den bästa medicinen mot sjukdom är att skratta mycket och ofta.
Min man får mig att skratta varje dag, blir alltid lika glad när han kommer hem
sjungande från bilen, eller sjunger hemma och spexar.
Det är så lite som behövs för att man ska bli riktigt, riktigt glad.
 
På tal om det ja, min förkylning börjar ge med sig. Orkar gå upp på morgonen
utan att vara zombie och ögonen är piggare. Trött i kroppen, det är jag ändå,
men får gilla läget. Att var lite piggare i ansiktet och i själen räcker för att jag
ska få tillbaka hoppet att få känna mig frisk som jag gjorde i somras.
Jag har "levt på" cellgifter i fyra år snart och kroppen orkar inte hur mycket som
helst. Tänk, 2010, 2011, 2012, 2013.....så det är lite "befriande" att slippa dessa
mediciner några veckor för att få vara lite som alla andra. Nog om det!
 
Nu ska jag ta en långpromenad ner till bageriet som ligger några km bort.
Där ska jag köpa mig en mjuk pepparkaka, promenera hem igen och ta en fika.
Då har jag gjort mig förtjänt av en gofika.
 
Jag älskar engelskt porslin och har några olika fat men tekoppar har jag inga. Dricker ju mycket te.
Har bett min väninna köpa en fin tekopp när hon är i London nästa gång. Det är kul att ha många
olika mönster, det behöver inte vara en servis. Det är blandningen av olika blommönster som gör
det vackert på fikabordet. Gärna gamla fina tekoppar också som levt lite.
Så nu vet ni vad jag önskar mig nästa gång ni ser en vacker engelsk tekopp :-)
 
Vackra tekoppar går alldeles utmärkt att dricka kaffe latte ur också. Så har ni någon udda som ligger
och samlar damm så får ni gärna skicka den till mig. ;-)... Se bara på dessa koppar, man blir alldeles
lycklig. Tänk att duka ett bord för 12 med så olika OCH vackra koppar. Nu var jag inte blygsam inte!
Nu får vi se om det blir rena julafton....eller inte alls, det gör inget, och om man inte frågar så
vet ju ingen vad man vill.
 
Puss på er och njut av att få uppleva en helg till och många åker på höstlov
med sina barn. Ta hand om era barn och ta hand om varandra.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mia

Hej Anne!
Var längesedan jag kommenterade nu. Ville bara säga att min syster gifte sig i slutet av september och att jag då också sjöng " aldrig ska jag sluta älska dig" istället för tal- eller en del i talet. Det lät inte superbra, men det har alltid varit en dröm att få sjunga på hennes bröllop så jag tog till mig Maddes anda " If you can dream it you can do it". Ta hand om dig!! Kramar Mia ( f.d bloggare på miamariah.blogg.se)

Svar: bra att du vågade sjunga! Vi är så rädda i onödan. Vad är det värsta som kan hända? För det allra mesta ingenting, så fortsätt drömma och genomföra dina drömmar!Lycka till med allt du företar dig i ditt liv.
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Elisabet Roslund

Givetvis måste vi alla hitta fina tekoppar till Anne nu :)
Jag lovar att börja leta redan i morgon.
Kram på dig fina Anne/Elisabet




Svar: Gött Elisabet, du är bäst!!!
Pysseltokig optimist

skriven
#3: Camilla

Man kan också stöpa ljus i de vackra kaffekopparna! Fin-fin och mysig dekoration på middagsbordet!

Svar: Jamen det låter ju som en bra idé! Såg ett annat tips att man kan ha koppar som fågelfrökopp till fåglarna :-)
Pysseltokig optimist

skriven
#4: Elisabet Roslund

Oj, vad jag letar efter engelska thekoppar :) Det är inte lätt men jag ger mig inte! Däremot kan jag tala om att i alla dessa secondhand butiker som jag är inne och letar i köper jag så mycket som jag absolut inte behöver.........så nu har du fått igång mig igen i loppisatmosfären som jag älskar ( men inte min man ) Jag smyger hem det...........
Kram Anne/Elisabet

skriven
#5: Elisabet Roslund

Idag var jag en sväng in om myrorna för att se om där fanns någon vacker kopp. Det fanns det tyvärr inte. Istället kom jag bärandes hem med en liten söt gammal sekretär...............som jag egentligen inte alls har plats till...........hur gömmer man den för mannen ? Fin är den i alla fall...........
Kram/Elisabet

Svar: hahaha...underbart Elisabet. Känner igen det där...när man går på loppis hittar man alltid något att ställa någonstans. men en sekretär är lite svår att ställa fram så där smidigt när man redan har för mycket grejer. Kram på dig.
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :