Onsdagsmys med väninnor på dagen och maken på kvällen...

Gårdagens turbulens med läkare, röntgen och ovisshet om jag har något i
lungorna som är farligt slutade med att jag somnade utan besked.
Jag visste att röntgen hade skickat svaret redan igår...Hmmmm.
 
Ringde till vårdcentralen i morse men inget svar hade de fått imorse heller.
Då ringer de till röntgen och ber dom faxa över svaret för de har inte det digitala
system som behövs för direktskick.
FAXA?????....hur stenålders kan en vårdcentral vara?
 
Nåväl, min husläkare ringde mig till slut efter att ha fått ett FAX och det var grönt!
Inga metastaser i lungor eller lunginflammation....PUST!
 
Cellgiftsbehandling blir det ändå inte för än 13 november ändå. Vila och hämta
kraft är viktigare just nu. Orkar vara igång ett par timmar per dag, sedan går jag
på ren vilja.
 
Så idag har jag haft en långlunch med två väninnor på mysiga Mejeriet, ett roligt
cafe med brokig inredning. Ibland ställer folk ut sina målade alster och lite
udda musikgrupper spelar på kvällarna. Supermysigt.
 
 
 
Cafét har en blandning av gamla röda rokokofluffiga soffor och moderna
färgglada stolar. Me like it a lot!
 
Efter mat och väninneprat i ett par timmar var jag färdig för denna dagen,
men jag åkte ändå för att handla mat och annat nödvändigt till middagen.
Mat måste man ha så jag ska överraska maken med mysmiddag och
vin därtill för det är ju ändå onsdag och då kan man unna sig lite extra.
 
Så nu hinner jag inte skriva mer för här ska dukas lite fint ser ni.
Det är viktigt att ta vara på dagarna, inte bara vänta på att helgen ska
komma för då lever man inte många procent i sitt liv.
 
 
Mys till det ordentligt med mycket ljus, och pumpor är ett hett tips i dessa tider.
Ett vackert dukat bord gör det trevligare att umgås och man sitter längre tillsammans.
 
Nä nu dukningsdax, maten i ugnen strax klar.
 
Tjoflöjt!

Kommentarer :

#1: Ella

SKÖNT att höra att du fick bra besked, säger som du "pust"! :)
Oj vilket speciellt ställe ni träffades på - kul att få se.
Ha debäst du fina! /Ella

Svar: Tack Ella, ja mejeriet är otroligt mysigt. Önskar dig en skön helg!
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Gunilla

Härligt, att ni alltid ser till att ha något att fira! Att alltid leva med en sådan spänning måste annars vara outhärdligt. GRATTIS för det fina resultatet på röntgen!

Svar: Tack så mycket Gunilla och trevlig helg till dig!
Pysseltokig optimist

skriven
#3: catarina

Härligt med goa besked. Dem kan man aldrig få för många av. Även härligt att ta sig tiden till massa mys. Det är väl nått vi sjuka verkligen lärt oss bra att ta vara på. Med allt ont kommer även lite gott om man säger så. Å visst ska man mysa även om det inte är helg. Man ska mysa så ofta det går! Härligt med fin dukning i vardagen det förgyller stämningen. hoppas det blev en super mysig kväll med som dagen blev.

Svar: Tack för att ni kommenterar, det gör att det blir roligare även för mig. men den bilden på dukningen var inte min egen, den snodde jag på nätet. PÅ tisdag har jag tjejmidddag hos mig och då kanske jag lägger ut min egen dukning :-)
Pysseltokig optimist

skriven
#4: Kia(ängeln Simons mamma)

Hej Anne,hoppas att allt blir bättre med din envisa förkylning.Jag och mannen kom hem kl.04.00 i morse.Vi har varit på Kreta och har haft en fantastisk fin vecka.underbartväder och havet som bara blänkte och brusade så härligt.Har bara sovit en stund,för nu har alla löv snart lämnat vår stora blodbok.Dessa ska "blåsas" bort och våra katter kräver all uppmärksamhet när "mamma" har varit bortrest Ha en underbar helg och se nu fram mot er resa.Kram Kia

Svar: Härligt Kia att ni varit på Kreta, mysig ö med vänliga människor. har bra vart där innan säsong och då har Kretianerna varit så otroligt trevliga då de inte är trötta på turister än :-) Trelig helg till dig med.
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :