Det knackade på dörren....

Blev så glad när det kom ett blombud som hade med sig en så vacker stor
tulpanbukett med ranunkel och påskris. Så vackra!
 
 
Tack så hjärtligt kära Kia för att du räddade min dag. Satt i soffan och hade
ganska tråkigt, kände ingen lust att göra något då orken är sisådär.
 
 
Så jag tog mig i kragen och röjde bort alla gamla fula blommor i köket, tog fram
lite påskpyssel och vips mådde jag mycket nättre.
 
Får se hur många minuter fjädrarna kommer att ligga i skålen innan
katten hittar lite nya leksaker. Lånar dotters katt ett tag och det känns
jättebra att ha lite sällskap hemma.
 
Har man inte mage att slänga rosor som hänger så kan jag tipsa om att
klippa av dom och lägga i en skål med varmt vatten, så klarar de sig några
dagar till.
 
Tack snälla fina Kia för att du lyfte upp mig ur soffan med dessa vita
blommor. Jag älskar vitt och grönt och ranunkel.
 
Kram!

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Minsta lilla uppmuntran kan göra så mycket...om inte allt så blir det lite lättare i allt elände.Håller tummarna för ett under sker med behandlingen du ska få.Kram Kia

skriven
#2: Lan

Vilken otroligt vacker bukett & vilken fin gest. Nu håller vi alla tummar på att "Magic-Bullet" gör sitt jobb riktigt ordentligt & utrotar inkräktarna! Kram Lan

skriven
#3: birgitta

Tänker på dig och hoppas att medicinen ger en snabb effekt. Hoppas att du får njuta av påsken trotts allt. Så jag önskar dig en Trevlig Påskhelg!Hälsningar från Lul

Svar: GLAD PÅSK tillbaka!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :