Fjärilar, frihet och om att kunna andas....

Först vill jag tacka Kia, ängeln Simons mamma, som följt mig i alla år för att hon haft
koll på när jag fyller år. Hon skickade ett vackert vykort med fjärilar på och en önskan
om en fin födelsedag. Stor kram till dig Kia för att du tagit dig tiden att köpa, skriva och
skicka detta kort just till mig. Ett vykort betyder så mycket mer än en hälsning via mail
eller FB.
 
Min födelsedag blev den 49.e i ordningen, så det är "bara" en sträcka till det magiska
talet 50....som jag såååå längtar till, ja jag längtar, har inte det minsta åldersnoja,
för jag är GLAD och LYCKLIG om jag får bli 50 för det innebär att jag lever ett år till.
 
Så klart ska jag leva för fullt även detta år som kommer, ingen väntan här inte utan vi
planerar tillsammans jag och min man både resor och umgänge med familj och vänner.
Dessutom ska jag på mor och dotterresa till Palma i vår. En födelsedagspresent till mig
själv och min dotter som båda fyller i februari. Jag åkte till Spanien med min mamma
när jag var 19 och 21, så det är dags att jag och dotter drar dit, bara hon och jag.
 
 
Igår fick jag frukost och sång vid sängen av maken och blommor och ljus
gav sovrummet ett romantiskt skimmer, jättemysigt. Sedan blev det direkt
färd till sjukhuset för att få genomgå hjärtultraljud.
Allt gick bra och hjärtat fungerar som det ska. TACK gode Gud för det!
 
 
På eftermiddagen igår träffade jag goa väninnan Ammie och vi åt och
fikade på stan och babblade bort några timmar. På kvällen bjöd maken
min på middag och presenter. Jättemysig födelsedag har jag haft.
 
Imorse vaknade jag andfådd med tung andning och torrhosta, harklande,
tung i bröstet och en stilla undran, vad är det jag har????
 
Idag eller rättare sagt nu ska jag åka till sjukhuset igen, röntgen denna
gång för jag kan fortfarande inte andas ordentligt. Denna gång blir
det CT Thorax, alltså lungröntgen för att utesluta propp i lungan,
vatten i lungan eller metastaser. Om även det utesluts återstår att
undersöka om jag fått astma och spirometri får jag nästa vecka.
 
Nathalia Edenmont är kontroversiell med sina tavlor, men jag älskar hennes fjärilstavlor.
 
Det är tungt att andas men jag klarar det än så länge utan ångest.
har jag propp i lungan är det inget att leka med och måste åtgärdas pronto,
annars blir det inget flygande och bröllopsresa. Men det är får vi ta reda på
vi uteslutningsmetoden.
 
Tänk vad skönt det vore om det bara är en vanlig förkylning i bronkerna som satt sig
på ett konstigt sätt så man tror det värsta.
 
 
Nä, dags att dra, de väntar på mig på röntgen.....fortsättning följer...
 
 

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Hej Anne,roligt att du tyckte om kortet.Har jag en gång fått reda på när någon fyller år så glömmer jag det inte,Din födelsedag är lätt att komma ihåg för du fyller samma dag som en väninna till mej.Hon fyllde 59 så du är exakt 10 år yngre.Lev här och nu är det du gör,jag och många andra som har råkat ut för hemska saker.Är just nu väldigt orolig då sonen i Stockholm ligger på hjärtintensiven,han jobbar dag och natt och puls och hjärta skenar.Han ringde igår och jag har bett honom att ta tåget,obs inte bilen hem till oss för att VILA.Killar i karriären....hälsan först tack!!!Alltid ska det vara något.Men vi vill ju att barnen förskonas från sjukdomar och elände.Håller tummarna nu både för dej och min son så att hans hjärta lugnar sig och att dina lungor är ok.Kramar Kia:)

skriven
#2: gunilla

Håller tummarna ännu hårdare och hoppas du och din vackra dotter kommer i väg på den där resan till Palma!

Allt gott!

skriven
#3: Elisabet Roslund

Först ett Grattis på födelsedagen, om än lite sent :)
Har tänkt extra mycket på dig då jag förstår din oro och förtvivlan över att du känner dig sämre. Men jag hoppas innerligt att det finns en enkel förklaring och att du snart ska känna dig bättre.
Ha det gott Anne/Elisabet

skriven
#4: eva linder

Hej goa du läser ofta din blogg o du inspirerar mig mycket med dina bilder o glada o allvarliga toner.Jobbigt med din astma o alla biverkningar som det blir med mediciner Tur att du har fått Karin på stavre , än bättre läkare kan man inte önska.Såg också Malou o det var intressant med maten.Skall köpa nyponpulvret o ha på gröten Något som jag tycket är jättegott att äta o gör ofta är att jag mosar en banan , blandar i två ägg o vispar som jag sen bryner i kokosfett , till en pannkaka.Till pannkakan lägger jag på hallon o blåbär o tur kisk yougurt pon apetit Vill också säga Grattis till din födelsedag Ha det gott krammmm

skriven

Kommentera inlägget här :