Att virka är beroendeframkallande....

Kreativitet är också läkande i kombination med mediciner bra mat, motion,
vänner och familj runtomkring. Men på vardagarna när alla andra jobbar och
lever ett normalt friskt liv så har jag funnit min väg genom åren att känna
meningsfullhet i vardagen. Jag är periodare med det mesta som har med
skapande att göra. Vissa perioder målar jag, ibland blir det stickning, på
sommaren blir det blommor och utepyssel. Ibland orkar jag bara sitta ner
och läsa och vissa dagar orkar jag ingenting. Nu är jag inne i ett flow av
ideer till små virkprojekt. Så bäst att passa på så länge rycket varar.
 
Photo: Det går ingen nöd på mig...
Så här såg det ut igår i mitt kök. Ett kreativt kaos av garner, pyssel, dator utom bild,
kaffe och en mumsig semla!  Virkning pågår...
 
Det blå huset gjorde jag häromdagen, det vita igår och svamphuset idag. Garnerna är
mycket starkare i färgerna i verkligheten men min mobilkamera är inte av det vassaste slaget.
Väntar på batterier till min systemkamera som legat i träda, men nu är jag så himmelens
trött på att ta dåliga bilder så jag tog mig i kragen och beställde (ovanliga) batterier via nätet.
 
Känner mig lite som en tant, men att vara tant är fint, man gör det man vill, det finns
inga regler längre. Man kan vara barnslig utan att skämmas. Tanten är priviligierad för det
är ingen som bryr sig, hon kan vara sig själv, ha prickiga strumpor, blommig klänning och
randig  halsduk, man måste inte vara supertrendig längre, man blir mer personlig i sin stil,
man kan vara en snygg tant ändå, tack för det.
 
Här snöar det ymnigt, helt underbart, äntligen! Som vi har väntat på lite ljus och snö!
Tjingeling, nu ska här städas...tänk om man bara kunde säga simsalambim......
 

Kommentarer :

#1: lule

Så jättefina alster!!!!Hälsn från det vackra Lule

skriven
#2: Ella

TANT är ett fint ord :) Jag känner mig också som en stolt tant - tänk att få göra det som är bäst för MIG. Härligt att ni får lite snö, vi fick ca 30 cm i helgen. Underbart att lägga sig i när vi bastade i lördags.... eller underbart när vi kom in i bastun igen... fniss. kram på dig fina du. /Ella från Norrland där vi hade minus 26 igår... burr...

skriven
#3: Birgitta Älmeby

Jag beundrar Din fantastiska ,härliga fantasi och roliga virk-formationer! Kram Birgitta

skriven

Kommentera inlägget här :