Inspiration kommer när den själv vill...

 
Under ganska lång tid har jag inte varit särskilt kreativ för lusten har inte
infunnit sig. Något smått har jag väl gjort men alldeles för lite för att jag ska
känna mig fullt harmonisk. Jag har läst mer och umgåtts mer med familj
och vänner och rest en del så det blir ganska naturligt att lägga pyssel
och kretivitet åt sidan under en period.
 
Men ska jag känna mig hel fullt ut så måste jag få göra något med händerna.
Det är ett behov som inte går att leva utan.
 
Igår fick jag åter inspirationen att skapa igen och jag tittade på inspirations-
bilder på Pinterest och där finns ett helt universum av ideer för oss som
gillar att göra allt möjligt, sticka, virka, pyssla, måla, ja det mesta finns att
hämta på Pinterest.
 
Så idag köpte jag en massa garner igen, mest för att få många färger som
komplement till de jag redan har.
 
 
Köpte även boken Virka steg för steg med över 100 olika virktekniker att träna på. Jag virkar nästan
bara på ren känsla utan mönster, men det är kul att utveckas så det blir roligt och lite nytänkande.
 
Jag fick en ide som jag har börjat med och vi får se när det är klart om det blev bra. Någon slags
bokstavskombination har jag säkert, för jag kan inte göra samma saker hela tiden utan skapar
nya saker och skapar mycket av ren experimentlusta.
 
Adorable!  a key case--pull the leaves and keys go inside the flower!  etsy shop link: http://www.etsy.com/shop/teenyweenydesign
Hittade denna på Pinterest, finns även på http://www.teenyweenydesign.blogspot.com/2012/03/new-item.html
Blev sugen på att virka denna karamell och det är ju alltid trevligare att förvara nycklar i en fin nyckelgömma
som ser glad och somrig ut. Visar min när den är klar.
 
Ha nu en riktigt go fredagsmyskväll, och  jag har massor med godisgarn att hugga tag i.
 
 

Kommentera inlägget här :