Onsdag och ännu några trösklar avverkade....

Då var det klart med dagens dos Herceptin och Perjeta. Ett recept för lyckat
koncept är Emlaplåster 1,5 timma innan stick i porth a carthen. En tablett
Oxascand för att förebygga ångest och oro, samt att ha väninnan Ammie som
är lugnet själv, bäddar in en i bomull genom sitt prat och harmoniska
sätt att vara. Vi pratade och skrattade om vartannat. Pratade om inredning,
sommarprojekt och andra viktiga saker.
 
 
Fick vätskedrivande tabletter av onkologen för att driva ut lite vätska som
jag har i kroppen och även i lungorna, kom det fram nu när jag fick prata
med honom öga mot öga. Det kan hindra andningen lite. Men ännu återstår
spirometrin som jag ska få i eftermiddag. Då hoppas jag att problemsökningen
är ur världen så jag kan gå vidare.
 
Här står jag med två av mina fina väninnor på landet där vi bor
grannar. Ammie till vänster och Anna i mitten. Bilden är tagen 2012.
Snart är livet på landet tillbaka och då umgås vi nästan varje dag,
badar, fikar, äter middagar, spelar spel, promenerar, men det viktigaste
är att vi har det så bra tillsammans. Jag är så lyckligt lottad som har
vänner lite varstans. Vi har en sommarstuga men vi umgås bara med
de fastboende eftersom vi är där så mycket. Sikhall är ett paradis
och människorna formas av sin miljö. Superunderbara vänner med
stort hjärta, både väninnorna och deras män.
 
På tal om sommarprojekt.....jag har blivit helt kär i amerikanska
hänggungor som de har på altaner i mysfilmer ni vet....
 
 
 
Vi får väl se vad sommarens projekt och inspiration bär med sig.
Nu har vi inget stort bröllop att planera så då kan vi ägna sommaren
åt att bygga om i stugan så vi kan bo där längre på hösten och tidigare
på våren......Målet är att bo i stan bara under kallaste månaderna på
vintern.
 
Nåväl, drömmar ska man ha i mängder, för annars förfaller man.
 
Engelsk cottageromantik kan jag aldrig få för mycket av. Det där strama skandinaviska
rena ljusa fräscha...nä, det är inte min stil. Det ska vara mycket färg, nytt blandat med
gammalt så det blir personligt. Trender kan vara kul i detaljer här och var, nya kuddar
eller någon pryl som piffar upp och som förnyar hemmet. Men det viktigaste är nog
ändå blommorna. Dom kan jag inte leva utan. Både färska och i kruka.
 
Så, då har jag drömt mig till sommaren en stund, renat själen från sjukhusmiljön.
 
Nu ska jag inte blogga på ett tag, ska ta en bloggpaus och återkommer när det
är dags. Jag mår bra, det går ingen nöd på mig, men jag pausar även med
mina cellgifter för att kroppen ska återhämta sig, få nya krafter. Få känna mig
frisk och utan spring på sjukhus och vårdcentraler, få vara en i mängden till
synes frisk.
 
Honeymoon Destinations
 
 
När jag är tillbaka har jag mycket att berätta igen och med nya krafter.
Kram på er alla och ta vara på fågelkvittret och vårkänslorna.
 

Kommentarer :

#1: Ammie

Underbara....fina....krutgumma. ... njut nu av din bröllopsresa och semester från cellgifter och elände....kärlek och sol kan man aldrig få för mycket av ;-) ♥

skriven
#2: Pia dolk

Vill sända kärlek o kramar till dig varma, fina du. Känner inte dig men har följt din blogg. 2011 förlorade jag min då 17-åriga dotter och mitt liv tog slut av sorg o saknad. Har kämpat o försökt hitta mina vägar genom andlighet o kärlekens tecken. Mina två barn här på jorden ger mig meningen med livet. Din blogg har gett mig ytterligare perspektiv och din entusiasm och glädje över livet trots allt du går igenom är fantastiskt. Tack för att du delar ditt liv o dina tankar, du ger så mycket energi. Varm kram och jag ser fram emot när du är tillbaka på bloggen❤️️

skriven
#3: Ella

MASSA kramar till dig och njut av din resa, känns som det är ett varmt och underbart land ni ska till. :) /Ella

skriven
#4: Anonym

Låter som härliga drömmar! Ha det fint!
Maria

skriven
#5: Åsa

Alla vet vi att vår tid är begränsad men Du vet mer att den är det!! pga av din sjukdom. Hur tänker din man till detta? När vi säger JA till varann så hoppas vi att vi ska leva i en oändlighet, konstigt nog, men säger man JA till någon som redan vet lever i "döden" jag bara vill säga att din man är otrolig Kram till Er båda och hoppas på en fin framtid med forskning och allt så denna sjukdom blir ett minne blott.. Sluta lägga pengar på en masssa forsking om hur jorden såg ut för 5 miljoner år sen!!!!! vem bryr sig, lägg ner resurser på dagens problem som cancer mm.

Svar: Hej Åsa,Vad min man tänker kan jag inte veta, men det jag vet är att han är fantastisk som står vid min sida i nöd och lust. Jag lever inte i "döden". Jag lever LIVET och det kanske man gör än mer när man fått en svår sjukdom. Vi tar vara på dagarna här på jorden och gnäller inte över småsaker. Det går att må bra i själ och hjärta om man ser att lyckan kommer inte till en utifrån. Lyckan finns runt om oss om vi vågar vidga våra sinnen och se de små sakerna i livet. Det forskas mycket om cancer och nya pengar ska komma från regeringen men cancerns gåta tar nog tid att lösa. Men vem vet, lösningen kanske finns rumt hörnet.....man kan alltid hoppas!
Pysseltokig optimist

skriven
#6: Kia(ängeln Simons mamma)

Hej Anne,hoppas att du har fått tillfälle att simma med delfiner på din bröllopsresa.Är det så att ni hamnat i Dominikanska Republiken så vet jag att det finns alla möjligheter.Men det finns ju fler ställen.......ha det bara bäst
Kramar Kia

skriven
#7: Lisa

Hej Anne!
Jag skulle vilja ha din mailadress så jag kan skicka en hälsning jag fått till dig. Eller så kan du fråga Christine om hon vill föra den vidare till dig. Ha de gott! Kram

Svar: Tack Lisa, har läst via Christine. Stort hjärtligt tack till dig. Kram!
Pysseltokig optimist

skriven
#8: K

Hoppas du har det bra! Du kommer att dö med cancer inte av den. Min mammas bästa väninna har hållir sin sjukdom i schack i snart 20 år! Det kommer du också att göra du vackra och starka kvinna! Hälsningar från en gammal kompis till din syrra från Vänersborgstiden!<3

Svar: Det enda vi vet med säkerhet är att vi ska dö, men jag själv har aldrig tänkt att jag ska dö vare sig av eller med cancer. Mitt mål är att ÖVERLEVA tack vare nya mediciner som forskas fram med en fart som tidigare aldrig skådats. Om jag skulle säga eller tro det du verkar tro, så har man gett upp. Och jag kommer inte att ge upp förrän det kommit ett bot. Var så säker. Det är viktigt för en människa att ha hopp, glöm aldrig det. Min vision är att bli gammal som de flesta andra människor blir. Vad jag dör av eller med vet varken du, jag eller någon annan.
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :