Nu blev jag romantiskt inspirerad, Cath Kidston....

Det är så peppande och inspirerande när ni skriver till mig.
Då får jag till mig hur ni tänker och tycker, vad ni blir glada,
inspirerade, ledsna, hoppfulla av.
 
Vi behöver igenkänning, en känsla av att man inte är ensam om
sina tankar och svåra upplevelser. Att dela och att i delandet
känna en slags gemenskap är empatiskt och mänskligt.
 
Vi behöver få gråta, känna smärta i hjärtat, skratta och framför allt
känna att det finns hopp även om det känns svårt i perioder i livet.
Ingen går fri från svårigheter, det handlar bara om hur vi förhåller
oss till och hur vi löser de tunga snuttarna i livet. För det är ju små
snuttar i livet om man ser saker och ting i perspektiv, från ovan
i en lång livslinje. Då vet vi också att de bra  tiderna överväger
de dåliga.
 
Lan, en av mina trogna läsare gav mig inspiration! Man kan aldrig
få för mycket inspiration, det berikar och man tänker nytt, utanför
sina egna ramar. Därför tror jag att tex konst är bra för en människa,
för vi får nya bilder som vi kanske inte alltid gillar, men vi får tänka
och känna. Fundera på vad vi blir förnöjsamma av.
Vackra väggar, den här grönblå färgen är min absoluta favoritfärg.
Rosbården runt dörren är fantastisk.
 
Lan påminde mig om Cath Kidston s fantastiska tyger, tapeter, 
söta saker och färgsprakande rosor.
Så här kommer då lite inspiration även till den som gillar glada
somriga rosiga färger. Kanske jag själv beställer ett rosigt
härligt tyg att göra söta gardiner till vår lillstuga när vi
renoverat klart där i sommar.
 
 
Älskar det engelskt romantiska, särskilt i en stuga på landet
kan det ju bli hur gulligt som helst.
 
Ser framför mig när stugköket är klart.
 
Detaljer som blir en fröjd för ögat.
 
Te ska njutas i vacker kopp från sötaste kannan.
 
Är man lite händig så kan man klä om en gammal fåtölj och ställa
på glasaltanen i sommarstugan.
 
Sedan kan man somna gott i vackra somriga lakan.
 
För övrigt så mår jag lite bättre idag rent mentalt. Jag har
nämligen fått sova mellan 23 och 07 vilket gör att jag inte
känner mig som en zombie längre. Jag kan tänka klart igen.
Har känt av strålningen lite grand genom en brännande känsla
i luftrören, men bara i korta intervaller. Igår fick jag även låna kryckor
av min väninna Ammie här på landet. Går som en kratta för vänstra
benets muskler har förtvinat.
 
Det är otäckt vad fort det går när man förfaller. Men jag ska träna upp
det nu när jag minskat på kortisonet.
 
Imorgon ska jag även beställa tid för utprovning av rullstol, rollator,
och nya kryckor. Bra att ha i sommar när jag och maken åker på
semester så han kan köra mig längre sträckor i rullstol.
När jag går själv behöver jag rollator för att kunna vila emellanåt.
En fräck rollator, kanske inte så praktisk men däcken är
fräcka. Rosa är fint. Får se om jag hittar en fin.
Ni får gärna ge mig tips på snygg rollator.
 
Och så en sista glad inspirationsbild på somrig duk.
 
Puss o kram, nu ska jag ut i solen.

Kommentarer :

#1: Maria

Har nu suttit och läst hos dig länge. Jisses vad du har å går i genom mycket men de kanske är som dom säger...att motgångar stärker. Har själv gått igenom cancer behandling så jag känner lite av hur du mår. Såg ditt inslag på fb om inredning den där fåtöljen i lapptäcke skulle inte vara helt fel att äga. Lite roligt att se var du bodde som barn, har själv bott i Vänersborg, flyttade till Gestad 1990 och bodde där i 20 år så Sikhall har ja ju ofta besökt både vinter å sommar.
Va fint du virkar, ha något i händerna kan hålla andra tankar borta. Solen skiner här i Håverud men fasen så kallt i vinden
men får väl gå ut en stund i alla fall.
Önskar du får en bra vecka/kramizar å Lycka till

skriven
#2: Elisabet Roslund

Oaou så fint. Jag blir så inspirerad av allt vackert. Mönster färger möbler........Nu vill jag också göra om här hemma. Somrigt romantiskt.......Ha det gott fina Anne!!! Kram

skriven
#3: anonym

Hej Anne o tack för att du skrivit. Då blir man lugn. Härliga bilder till inspiration. Ha nu en fortsatt fin dag i solen. Kramar

skriven
#4: Lan

Nu blev jag glad:) Främst för att du idag mår lite bättre efter en god nattsömn och förhoppningsvis kunnat njuta av den soliga dagen (iaf har det varit sol här i Götlaborg idag) samt för att jag kunde, om än så lite, bidra med lite "nygammal" inspiration. Kram Lan

skriven
#5: camilla

Älskar oxå Cath Kidston... Om du får möjlighet så besök en av hennes butiker i London!

skriven
#6: Pia Dolk

Idag fick jag inspiration tack vare dig att plantera vackert i en stor kruka, sen satte jag mig på trappan med mina två hundar och ett glas med gott vin i handen och tittade ut över min trädgård. Trots min sorg o saknad efter mitt barn kunde jag se det vackra i livet. Du ger så mycket och inspirerar med din blogg samt får oss att förstå att ta vara på den tid vi har här på jorden💕kram Pia

skriven
#7: Kia(ängeln Simons mamma)

Ta hand om dej Anne.Dina vackra inspirerande färger och alster gör mej så glad.Har en väninna som virkar i mängder som du gör.Hon virkade och klädde in en cykel och även en bil
statyer mm.mm här i Lidköping.Virka det du orkar och klä din rullator.Blir så färgglatt.....kramar i mängder Kia

skriven
#8: evalinder

Hej har inte varit inne på din blogg på ett tag tråkigt att du mår dåligt av din sjukdom o mediciner.Själv lever jag med fibromyalgi med en utbrännhet i botten. KÄNNER mig ofta trött o har mycket värk .Klarar heller inte för mycket ljud o ljus o det är jobbigt .Fibromyalgi syns ju inte utvändigt , så man får ofta förklara sig o man är ju uppfostrad att inte klaga.Försöker hitta guldklimpar i vardagen , så när jag ser dina bilder o saker du gör , så får jag kraft o lust att greja Du har också inspirerat mig att ta många foton när jag är ute i naturen med mina hundar.Hoppas att jag en dag skall ha råd att köpa en kolonistuga , där jag kan odla lite. Önskar dig allt gott / eva

skriven
#9: anonym

Hej Anne! Hoppas att du trots allt har det drägligt.Strålning tar väl på krafterna. Tänker på dig. Kärlek ljus o styrka till dig fina du. Kramar

skriven
#10: Ella

Det första som slog mig när du ville ha tips på en fin rullator var att "virka nåt fint och pimpa den med" :). Härliga sommarkänslor får man av dina fina bilder. Hoppas du får fortsätta sova GOTT! Här i norr har vi 5 pluss och blåst - vaaar tog våren vägen?? MEN jag är inte ledsen, åker till Kroatien på fredag med min fina tjejkompis - ett steg i riktningen "ta vara på livet".Kram från Norrland /Ella

skriven
#11: Therese

Kram & omtanke!

skriven
#12: Anonym

Tänker på dig och blir glad av alla färgglada bilder, helt rätt tror jag att ta fatt i det som är inspirerande!
Kramar från Maria i Uppsala

skriven
#13: Anne

Hej igen. Ligger inlagd på Jubileumskliniken
i Gbg sedan i måndags, blir kvr till fredag. Utredning varför mitt vänstra ben blir mer o mer förlamat. Går med rollator nu.
Har gjort MR på ryggmärg, CT på hjärnan, borreliaprov, neurologisk test o imorgon fortsätter fler neurologiska tester. Strålning torsd. o fredag också. Mycket jobbigt känslomässigt att kroppen sviker och jag är inte stark det minsta just nu. Mest bara ledsen och förvånad. Blev uppfångad akjt vid strålningen i måndags. Bloggar om det när jag får en wifiuppkoppling nånstans, men Sahlgrenska har väl inget..

skriven
#14: Anne

Är inlagd på JK i Gbg sedan måndags akut. Skriver mer om det när jag hittar wifiuppkoppling till plattan. Anne

skriven
#15: Kia(ängeln Simons mamma)

Kära Anne,tänker så mycket på dej och allt som händer.Kan bara skicka energi och styrka.....kramar Kia

skriven
#16: anonym

Hej Anne!Tack för att du orkar skriva detta. Just nu blir jag bara så jätteledse n. Att du ska ha det så. Tänker o ber för dig. Kramar

skriven
#17: Lan

Tänker på dig Anne! Kram Lan

skriven
#18: Elisabet Roslund

Nu känns det tungt.....Känns så orättvist .....så fruktansvärt ledsamt att du ska må så dåligt.....Du finaste Anne som ger oss så mycket inspiration Styrka och Kraft i allt vad du förmedlar ......,,.......... Med tårfyllda ögon vill jag skicka en hälsning och massor med Kramar och tala om för dig hur mycket vi tycker om dig!! Kraaaaam

skriven

Kommentera inlägget här :